Er Asus Rog G551JM-CN068H værd at købe??

  • Hej Tweak


    Jeg står og skal til at købe en ny computer. Jeg ville nok foretrække en stationær, men da jeg rejser en masse, og gerne vil ha min gamer computer med mig, er jeg nød til at nøjes med en bærbar. Jeg har dermed fundet en Asus Rog G551JM (Link længere nede), og ville høre om det er noget i vil tro er værd at investere i. Den er desværre ikke med ssd, og har kun plads til en harddisk, og synes det er en del at smide 1000 kroner efter en ssd harddisk på 500gb, og 250gb er for lidt, så jeg tænker, at jeg vil vente et par år, og så investere i en ssd harddisk (som forhåbentligt), er faldet i pris til den tid, og så vil det vel føles som at få en helt ny computer til den tid ;-) Jeg har ikke sindsygt meget forstand i forhold til sådan noget her, jeg har kun en lille smule basis viden, så al hjælp vil være nyttigt :-) Kom eventuelt med forslag til en bærbar som i hellere vil anbefale frem for denne.


    De 2 links er begge til den samme computer, det ene viser bare hen til pricerunner, hvor man kan få indblik i prisen, mens det andet viser hen til proshop, hvor man kan læse lidt mere om specifikationerne :-)


    Proshop: http://www.proshop.dk/Baerbar/…pc&utm_campaign=pricesite


    Pricerunner: http://www.pricerunner.dk/pi/2…JM-CN068H%29-Produkt-Info


    Ha en god aften/nat ;-)

  • Hvad er dit budget? Og hvilket spil regner du med at spille på den?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Smerte grænsen går nok cirka her ved prisen for denne, men har også kigget på den der er 17 tommer, som koster cirka 8.500 kroner. Vil nok foretrække at blive under de 9.000 kroner, medmindre det virkelig vil betale sig at gå over dette, men så vil jeg også forvente en længere levetid for computeren.
    Mit "main" spil er nok League of Legends. Spiller ikke særlig mange af de nye spil, da min nuværende computer ikke kan trække dem, prøvede blandt andet Assassins Creed: Black Flag, Watch Dogs, da den ikke engang var tæt på at kunne trække disse spil bare nogenlunde (med laveste settings), har jeg givet lidt op, så lige for tiden er det nærmest kun LoL, men håber på at kunne spille f.eks. Far Cry 4 og spil som dem jeg skrev om at min nuværende computer ikke kunne trække :-)

  • Har allerede tjekket vision ud :-)
    For at få en bærbar til cirka samme specifikationer, koster en vision bærbar cirka 9.500, og det eneste dette giver, er et bedre grafikkort, der dog er nyt, fra denne måned mindes jeg, og synes ikke helt at det er værd og bruge 2.000 kroner ekstra, for et grafikkort det højst sandsynligt kun er en lille smule bedre. Bare ret mig, hvis jeg tager fejl, har højst sandsynligt ikke lige så meget viden på det, som så mange andre herinde :-)