Gamer-pc, evt. bygge selv

  • God dag!


    Jeg har nu længe gået med ideen om at bygge eller købe en stationær.


    Har bare lidt problemet med at finde ud af om det skal være med gtx 960 el. 970...
    Grunden til det er lidt svært er, at jeg for det meste bare spillet CS-GO LOL.. Så ved ikke om et 970 ville være pengene værd for mig. Der er vel en tusinde kroner at spare ved at tage 960'eren.
    Har pt 110-150 fps. På min bærbar på lave settings.
    Ville gerne have minimum 200-250 også på nogle højere settings, om en 960 vil kunne magte dette ved jeg så ikke.


    Budget er på 6-7 tusinde, da jeg går med tanken om en 144mz skærm (koster pt. 1800 på tilbud hos komplett)
    Topdata har nogle udemærket bud synes jeg, men man kan vel spare nogle gode penge ved at bygge den selv?
    Har umiddelbart ikke tænkt mig at rode mig ud i OC



    Fortsat god dag :)

  • En lille ting som jeg lige vil gøre opmærksom på er, at du ikke vil kunne udnytte meget mere end 144fps hvis du har en 144hz skærm.. Så du burde 100% kunne nøjes med et 960 hvad det angår. Men et 970 vil være bedre hvis du gerne vil være sikker på at du kan køre helt nye titler med gode indstillinger :)

  • En lille ting som jeg lige vil gøre opmærksom på er, at du ikke vil kunne udnytte meget mere end 144fps hvis du har en 144hz skærm.. Så du burde 100% kunne nøjes med et 960 hvad det angår. Men et 970 vil være bedre hvis du gerne vil være sikker på at du kan køre helt nye titler med gode indstillinger :)

    Ja okay, synes mit valg står i mellem gtx960+en 144hz skærm eller et gtx 970 og en 60hz...
    Svært fordi jeg kan skaffe en 60hz brugt meget billigt..

  • Det er en udbredt misforståelse at CS:Go kræver meget af et grafikkort. Det er ikke tilfældet - spillet er langt mere Cpu afhængig.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Synes du så skal gå efter et gtx960 + 144hz skærm. Især i hurtige FPS spil kan du drage en fordel af 144hz. Det kører MEGET mere flydende, og det kan mærkes for de fleste.
    Husk dog lige på, at hvis du køber sådan en skærm, så skal du enten tilslutte den via det tilhørende DVI stik, eller display porten. Du skal ikke bruge et HDMI kabel, da HDMI max kan køre med 60hz, og så er går det sjove jo af det ;)

  • Det er en udbredt misforståelse at CS:Go kræver meget af et grafikkort. Det er ikke tilfældet - spillet er langt mere Cpu afhængig.

    Okay! så man burde i virkeligheden at snuppe en bedre CPU, evt. i7 uden overclock - også købe et brugt grafikkort?


    kunne fx være dette måske? http://www.dba.dk/asus-770gtx-directcu-ii-dc/id-1014312669/


    Synes du så skal gå efter et gtx960 + 144hz skærm. Især i hurtige FPS spil kan du drage en fordel af 144hz. Det kører MEGET mere flydende, og det kan mærkes for de fleste.
    Husk dog lige på, at hvis du køber sådan en skærm, så skal du enten tilslutte den via det tilhørende DVI stik, eller display porten. Du skal ikke bruge et HDMI kabel, da HDMI max kan køre med 60hz, og så er går det sjove jo af det

    Ja okay, det lyder super fedt, ender jeg nok med at gøre så!