Counter-strike veteraner/oldboys/oldtimers

  • Hej


    Jeg søger nogle af de helt gamle drenge, optimalt set folk der har været med siden counter-strike var et mod til half-life 1.


    Jeg har lidt hjemme-hostede CS:GO servere, hvor at brugerne efterspørger lidt flere admins.
    Hvis ikke jeg var lidt kræsen er der en uanet mængde 14-17 årige som bestemt mener at de kan bestride opgaven.


    Det jeg søger er derimod folk på min egen alder, der ligesom jeg måske ikke har tiden længere til at spille det helt store, men stadig synes det er hyggeligt at sidde et par timer om aftenen en dag eller to om ugen(Så meget det ihvertfald kan lade sig gøre med familie/hus/arbejde osv.)
    Jeg tænker derfor du minimum er i slutningen af 20'erne :-)
    Hvis du samtidig har lidt admin erfaring fra tidligere servere (f.eks. gammel boomtown admin eller lignende) er det bare et plus.
    Er ovenstående lidt for tamt selvom du opfylder kriterierne kan du også rekruttere folk til dit eget MM squad derinde :-)


    Hvis du opfylder ovenstående og samtidig har mod på at være pædagog på en CS:GO server, så tag et kig på http://uber1337.dk/


    Du kan også kontakte mig over Steam: https://steamcommunity.com/id/leetdonkey


    Eller bare skrive her i tråden hvis der er spørgsmål eller andet :-)


    Det opgaven primært består i er at sprede lidt god stemning derinde, og give de værste baryler en tænkepause, samtidig med at man hygger sig med lidt CSGO, dvs. du skal *ikke* ud at reklamere for serverne eller forsøge at rekruttere flere spillere, det klarer de fint selv.

  • Det var fandeme sagen, da man tæskede løs i sin CS klan tilbage i de gode dage, hvor man først startede Half-Life og bagefter loadede Counter Strike mod :D


    Det glemmer jeg aldrig. Tiden med grillmad, chips, cola og kaffe i meget stride strømme i hinandens stuer med PC'er koblet til samme 512/256 kbit forbindelse :P

  • ja er der noget jeg savner i CS så det de gode gamle menuer :) de nye er sq så kedelige :P



    i har da en del servere må man sige, skal da lige ind og prøve dem på et tidspunkt :)

  • #2


    Ja, det var de gode gamle dage :-D Jeg startede min online-gaming karriere med et 56k modem :-)
    LANs blev det også til lidt af, men det var vist mest i mangel af bedre, der var ingen der havde en god internet forbindelse.


    #3
    Du skal være velkommen :-)
    Serverne lider desværre under at være hosted hjemme, så de er lidt sårbare over for DOS-angreb, i dag har været lidt slem :-/

  • oh yeah, de gode gamle dage.. Kan huske der var et map hvor man rendte rundt på et skib.. Nu husker jeg ikke navnet, men det var mit første møde med CS..


    Hvordan kender man en CS veteran? Vedkommende har en steam account der er oprettet kort tid efter steam release ;) 14/9/2003 for mit vedkommende..


    Men er der stadig et marked for privat drevne servere? Det koster jo efterhånden intet at købe en stor server i et datacenter..

  • Arh den er ikke helt rigtig, Igel. Steam var ikke påkrævet for at spille det originale Counter Strike - Fik ikke selv en Steam konto før at jeg fik en kupon på alle HL1 generationsspillene.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • #5


    Hmm, hvis det var det oprindelige cs_ship du har spillet er det godt nok mange år siden du spillede cs, det var nemlig kun med i beta'en :-D


    Jeg tror måske veteran delen kom da jeg søgte nogle oppe i årerne med god kendskab til CS, og som også har forståelse for at der er andet i verden end CS når der kommer hus, familie og arbejde ind i billedet.
    Erfaring har vist at lidt ældre admins har en lidt mere tilbagelænet og afslappet holdning til det at være administrator på en server.
    De ser heller ikke automatisk cheaters i alle spillere der er markant bedre end dem selv - et problem jeg slås lidt med når det kommer til det lidt yngre segment :-)


    Private server - well det startede egentligt fordi at jeg havde spillet source for en 10+ år siden, men godt ville prøve at komme lidt igang med GO, og egentligt havde brug for et sted jeg kunne lære at spille det i mit eget tempo.
    Det viste sig så at være en populær beslutning, så jeg satte lidt statistisk og andet op, og nu kører det egentligt bare 24/7


    Problemet med en host et sted er at hvis du bare køber xx antal CSGO slots på en server hos en gameprovider, så er de tit fyldt til bristepunktet for at maximere profit, så det kan give lidt server lag.
    Desuden er der begrænsninger på hvilke plugins man må køre i sådan et setup, og jeg har en del lidt avancerede plugins som ikke ville kunne køre.


    Derfor vil mit eneste alternativ være en fuldt ud dedikeret server i et godt datacenter.
    Man havner tit nede omkring sydtyskland/nordfrankrig før at priserne bliver til at betale, men det betyder så tilsvarende høj ping.
    Rykker man tættere på Danmark bliver priserne fuldstændigt ublu hvis også man skal have god DOS beskyttelse.
    Hvis jeg havner i et datacenter der ikke kan håndtere DOS angreb, så er jeg omtrent ligeså godt stillet som jeg er ved at hoste hjemme, og så vil leje af server i et sådan datacenter bare være penge ud af vinduet.
    Så den private del er egentligt for at holde omkostninger nede og fleksibilitet oppe - jeg har dog forsøgt at se om der var interesse i donere penge til serverne så de kunne blive stillet i et ordentligt datacenter, det har der desværre ikke været interesse for, så indtil videre står de bare hjemme :-)

  • #6


    Det er nemlig rigtigt, i gamle dage - dengang Steam ikke eksisterede - spillede man på WON :D
    Jeg fik også først selv Steam i forbindelse med Half-life 2, opdagede til min store fornøjelse at mine half-life cd keys (Half-life game of the year edition, opposing force og blue shift) kunne aktiveres i Steam 8o

  • Var der ikke en VIP gamemode? Syntes jeg kan huske at skulle eskortere en VIP rundt på en boreplatform for mange år siden. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg husker bare at min "hjemmeserver" ikke kunne tilgåes fra den ene dag til den anden, og der fik jeg at vide at jeg skulle køre over steam.. Men dengang var jeg naturligvis heller ikke særlig meget oppe i årene, og forståelsen for spillet var heller ikke stor..


    Men det var nok CS_SHIP jeg spillede.. Tror faktisk ikke engang at jeg kunne købe ;)
    Dengang skulle man også downloade et pack med elendige bots hvis man ville spille singleplayer..

  • Der var Counter strike lang tid før steam. Jeg kan huske hvor skeptiske folk var over at Valve ville styre spillene fra et program.
    Jeg startede med at spille betaen på en af de første netcafeer i DK, det var den bedste måde at spille cs på, kun lan, internettet var simpelthen for sløvt. Det var sgu gode gamer tider.


    En klassiker er as_oilrig, beskyt eller nak VIP.


    Det lyder som et godt initiativ, jeg har dog givet op på CS, syntes det er bygget så dårligt op efterhånden.

  • At der var CS lang tid før steam, det er vi vist alle klar over ;)


    Men hvad kan du ikke lide af opbygning? Det eneste der nager mig, er at jeg ikke kan lade være med at købe nøgler til kasser, bare i håb om at få "det ene skin" :D

  • Jeg savner rigtig meget måden man joiner servere på, jeg havde en 10-15 servere jeg altid spillede på. Blandt andet flere custom, hvori der var et par stykker, hvor der kunne være mange på. De er efterhånden blevet faset ud, eller er tomme. Server listen i gamle dage, var jo uendelig lang, og man kendte de forskellige der var på ens favorit servere.
    Jeg syntes hele det her auto matchmaking systemer som er kommet i mange spil, er håbløst og fjerner noget dybde fra spillet. Og lige med CS:GO, der ødelagde det spillet for mig.
    Jeg har aldrig været typen som spiller med en hel gruppe over nettet, og det er ret meget den måde det er blevet bygget op omkring.

  • Damn, er man veteran når man er 40+ ?? :)


    Jeg ville egentlig gerne, men synes tiden er løbet fra CS. Min søn på 10 spiller dagligt, men han er nok lige ung nok :)


    Held og lykke med projektet, og tak for initiativet. Håber der er nogle Tweakere der kan bidrage...

  • #9


    Jo, der i de gamle versioner, den spiltype har ikke fundet vej til GO.. (endnu) :-)


    #12


    Jeg har opgivet de kasser, tror der er større chance for at jeg vinder i lotto haha....


    #13


    Jeg bruger heller ikke rigtigt matchmaking systemet, jeg spiller mest på community servers som også er dem jeg har kørende.
    Det minder til dels om den måde det kørte på 'i gamle dage'
    Der er en del gengangere iblandt spillerne derinde, men også indimellem nogle nye spillere :-)
    Du er dog ikke den eneste der er lidt utilfreds med serverbrowseren, men de fleste bruger også bare de links der er på forsiden af http://www.uber1337.dk


    #14
    Joow, taget i betragtning at CS beta'ern begyndte i ~99 så er man vist veteran når man har rundet de 40, især hvis man har været med fra starten af ;-)


    Vi har faktisk far og søn der spiller derinde, faderen er admin og sønnen spiller bare derinde :-)