Trådløst internet over afstand

  • Jeg skal have sat et trådløst internet op, der skal række ca. 60-80 meter.
    Opsætning er, at der i den ene bygning er internetforbindelse, kablet. I den anden bygning er der intet. Så ideen er at forbinde den anden bygning med internet, via en trådløs forbindelse.
    Jeg har fundet frem til følgende antenne, jeg syntes ser lovende ud:
    http://www.hardware-store.dk/w…til-2-5km/prod_13917.html



    Jeg har muligheden for at sætte en antenne på hver bygning, rettet mod hinanden.


    Forbindelsen skal bruges til at kunne sætte et kablet net op i den anden bygning. Så vil det kunne lade sig gøre bare at sætte en switch på modtager antennen?
    Og skal jeg evt bruge en anden boks der skal sidde inden sender-antennen?


    Det vigtigste her er at forbindelsen i den anden bygning er stabil og pålidelig, uden alt for stort tab af hastighed heller fra den primære forbindelse.


    Det er ikke muligt at trække et kabel, det bliver alt for omfattende.

  • Hvad er der imellem de 2 bygninger?


    Du kan godt finde noget trådløst grej der kan bruges, men du skal sikre dig at der er frit udsyn mellem de to antenner.
    Hvis du har mulighed for det, så grav en rende og læg et kabel ned enten fiber eller almindeligt kobber (hvis der er samme jord i de to bygninger).

  • Der vil være frit udsyn mellem de to bygninger.


    Det vil ikke være muligt at trække kabel. Jeg er godt klar over at en sådan løsning er bedre.


    Det jeg søger, er lidt vejledning til hvilke form for udstyr jeg har behov for, i hver bygning.

  • Jeg ved ikke hvor langt denne rækker, men jeg har testet den på en afstand af 30 meter cirka, hvor resultatet var "ok".
    Forbindelsen var, som forventet, ikke super god, men acceptabel.
    Men det forudsætter at der er et signal fra trådløs router i den ene bygning.


    https://www.komplett.dk/tp-lin…extender/775081#!tab:info

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • I mellem to bygninger så ville en retningsbestemt antenne nok være at foretrække?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Bor du tilfældigvis i Nordjylland?


    Jeg har noget lignende udstyr som jeg gerne vil have testet :)

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra