hjælp til hardware opgradering i stationær computer :)

  • R9 280 kan fås for 1400 kroner, så er et lidt langsommere GTX 760 til 1500 kroner eller noget langsommere R9 270 til 1200 kroner ikke særligt god valuta for pengene.


    Det kan der være noget om - Har ikke fulgt med AMD's priser. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • jeg tror jeg kun køber et godt grafik kort, og ram senere i starten af næste år, lige nu tror jeg ikke det er super vigtigt.


    geforce gtx 760, hvordan finder jeg ud af hvilke af grafikkortets udgave jeg skal købe hjem til min computer??
    passer alle i? eller er det kun nogen få specielle modeller? :)


    Alle passer, så bare køb en uden standardkøler på. dvs. MSI,Gigabyte, og i sidste ende Asus.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Evt. nap de her 2, ingen bøvl i det.


    Sælges: 2 x Amd HD 6870 1 Gb


    600,- + porto, så har du lavet en god handel og det har han osse.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • så fandt jeg ud af det.


    jeg har bestemt mig for at jeg vil opgradere min computer, og jeg vil IKKE købe en ny. da for mig er det federe at jeg kan opgradere og købe tiul den over nogle måneder, frem for at skulle hoste op med 5-6000 kr lige nu og her.



    har indtil videre købt og installeret msi nvidia geforce gtx 770 twinfroze? . måtte ud og købe en adaptor da jeg kun har et pci express stik. men nu virker det endelig :)



    nu sidder jeg så og tænker at løbende det næste halve år vil jeg opgradere pc og min skærm.


    jeg sidder med et spørgsmål omkring ram. jeg ved jeg har 2x2 gb ram i lige nu, men vil ger have 8 i alt. overvejer at skifte dem der allerede er i ud, er det fuldstændig åndsvagt, eller vil det være en meget god ide at gøre det??


    hvilke mærke af ram er ifølge jer bedst? og hvilke mærke og type passer til min pc med de specifikationer jeg har skrevet tidligere?


    så vidt jeg ved bruger jeg kingston ram, har aldrig brugt andet.


    mit windows er 64 bit operativsystem :)

  • Afhængig af hvad dine nuværende RAM er kan du godt bare tilføje 4GB. Men det er jo ikke fordi det ville koste det store at købe 8GB.


    Mærket på RAM gør ikke den helt store forskel. Og du skal bare have helt almindelig DDR3-RAM.

  • okay tror jeg vælger at købe helt nye 8 gb. kan bedst lide mærket kingston. men der er jo mange at vælge imellem og det ser ud som om der flere forskellige størrelser kan det være rigtigt?
    hvis der er forskellige størrelser, hvordan finder man så ud af hvilken størrelse der passer til ens computer?


    har intet forstand på sådan nogle ting, men ved de forskellige ram står der ddr3 plus nogle tal bagefter, fx 1600 osv. har tallene nogen betydning, skal det være med nogle bestemte tal?


    undskyld min uvidenhed. føler dog at det hænger lidt ved når jeg endelig får svar, og forstår det nogenlunde. tak fordi i gider at hjælpe mig :)

  • Tallene efter DDR3 angiver hvor hurtigt den RAM kan køre (kan sagtens også køre langsommere, hvis f.eks. bundkortet ikke understøtter samme hastigheder).


    Det sæt RAM er sådan set fint nok, men dit bundkort understøtter ikke så høje hastigheder. Så du kunne sagtens nøjes med et billigere sæt DDR3-1600.

  • så til cpu.


    min lillebror har quad core, han siger det er rigtig godt. vil gerne have en rigtig god processor, men ved ikke hvad der hvad. ved bare at jeg bedst kan lide intel frem for amd

  • kan se at mit motherboard kun kan trække disse cpuer:


    celeron 420-430-450


    celeron dual core


    core 2 duo


    core 2 extreme


    core 2 quad


    pentium dual core


    ved ikke om nogen af de serier processor overhovedet er noget værd. ville egentlig aller helst have noget af det aller nyeste fra intel, men det ser ikke ligefrem ud som om at mit motherboard kan køre det. ville et nyt motherboard være spild af penge?

  • Dit bundkort er ikke kompatibelt med nyere CPUer nej. En Core 2 Quad ville være en væsentlig opgradering, men de er lidt svære at finde brugt til en rimelig pris.


    Det kan sagtens betale sig at skifte det hele ud. I indlæg 17 foreslog jeg et sæt med ny CPU, bundkort, RAM, grafikkort og strømforsyning. Intel Core i5-4690K er en quad core med rigtig god ydelse, og den kan overclockes så man får endnu mere ydelse.