En masse spørgsmål til "ny" gaming PC

  • Hej Alle i kloge hoveder!


    Jeg har læst en masse i alle disse tråde men ærligt syndes jeg sku det svært... Mit Budget er som altid Billigt.. men godt.


    Jeg har følgende jeg planlægger at tage med videre
    AOC Skærm
    Mus og keyboard
    Headset
    Harddisk
    RAM 16gb MB DDR3 1600 MHz CL9 Kingston
    DVD drev


    dvs, det jeg mener jeg mangler er følgende.


    Kabinet ( simpelt, billigt og self lidt pænt)
    Motherboard
    CPU
    GPU
    PSU


    Jeg planlæger at spille det nye Tom Clancy's The Division. og andre visuelt krævende spil.


    Spørgsmål 1.
    Skal jeg have mig en Intel eller AMD CPU?... læser Intel med deres haswell skulle være gode? ( hvad end det er? )
    dertil læste også noget med vi skulle til at have mindst 6 kerner?


    Spørgsmål 2.
    Hører det tit er GPU der er flaskehalsen, så dertil hvilke grafikkort skal vi op i for at kunne holde de næste 2-3 år? ( er på helt bar bund med model nr osv.. altså 7800/gt480 osv osv hvad de nu end hedder)


    Spørgsmål 3. kan det betale sig at få de små vandkølings moduler til CPU/GPU hvor det lukket til 1 blæser?(koster ca 3-500 kr per modul)


    Spørgsmål 4. kan jeg bruge mine gamle ram? (MB DDR3 1600 MHz CL9 Kingston)'


    spørgsmål 5. hvor stor PSU skal jeg op i? og noget bestemt mærke?


    Spørgsmål 6. er vi kommet til det punkt hvor det er et must med SSD til styresystem og mest spillede spil?


    jeg tager gerne imod kritik og gode råd, især links til løsninger =)


    På forhånd tak for hjælpen! Mvh Bjørn K

  • Hvad angår PSU så har du ikke brug for mere end 450-550 watt hvis du ikke skal havde 2 kort eller rode med volt mods, og nej der er ikke noget bestemt mærke du skal holde dig til grunden til det er 1 de fleste mærker laver ikke selv hvad de sælger og nr alle mærker har junk.
    Hvad angår vandkøling medmindre du vil bygge dig et rigtigt åben loop så skal du ikke købe noget andet.
    Hvad angår SSD så er det næsten et must i dag, SSD´ere bringer loading tiden ned på alt


    Du siger ikke hvor meget du kan bruge?, så hvor meget kan du bruge?

  • 1. Intel quad core med mindst 3,4 Ghz normal hastighed (i5-4690 er min anbefaling)
    2. GPU, nvidia GTX 780 - 3GB (msi og asus laver nogle kort med god køleløsning)
    3. NEJ til vandkøling, luftkøling er udmærket og kan være lydløs
    4. JA 16GB DDR3 1600Mhz kan du godt bruge
    5. Kvalitets PSU mindst 500 watt er min anbefaling
    6. SSD på 240-256 GB til OS, spil og programmer, samt 1-2 TB HD som lagerdisk.


    Bundkort med Z97 chipset er min anbefaling.

  • Dine spørgsmål er der svaret på..


    Her er en idé til et billigt men godt setup:


    Intel Core i5-4690 til 1.499,00 kroner
    MSI H97 GUARD PRO til 739,00 kroner
    Samsung 840 EVO 250 GB SSD til 949,00 kroner
    XFX Core 550W PSU til 419,00 kroner
    Sapphire Radeon R9 280X 3 GB til 2.299,00 kroner
    Corsair Carbide 200R Midi Tower til 419,00 kroner


    Pris i alt: 6.324,00 kroner.


    Jeg aner ikke, om det er for dyrt, men du skriver ikke et budget. Bare at det skal være billigt og godt. Så nu har jeg samlet et godt system, som jeg selv ville være tilfreds med for billigst mulige penge ;)


  • Hvad angår PSU så har du ikke brug for mere end 450-550 watt hvis du ikke skal havde 2 kort eller rode med volt mods, og nej der er ikke noget bestemt mærke du skal holde dig til grunden til det er 1 de fleste mærker laver ikke selv hvad de sælger og nr alle mærker har junk.
    Hvad angår vandkøling medmindre du vil bygge dig et rigtigt åben loop så skal du ikke købe noget andet.
    Hvad angår SSD så er det næsten et must i dag, SSD´ere bringer loading tiden ned på alt


    Du siger ikke hvor meget du kan bruge?, så hvor meget kan du bruge?

    Jeg går på SU.. så det et spørgsmål om hvor der kan spares, skal der spares.. men jeg gider heller ikke gå på kompromis, hvis du forstår ;)


    så mit spørgsmål er nok hen af hvor billigt, kan det gøres med en stabil gamer løsning til de næste 2 år =)

  • Hvad angår PSU så har du ikke brug for mere end 450-550 watt hvis du ikke skal havde 2 kort eller rode med volt mods, og nej der er ikke noget bestemt mærke du skal holde dig til grunden til det er 1 de fleste mærker laver ikke selv hvad de sælger og nr alle mærker har junk.
    Hvad angår vandkøling medmindre du vil bygge dig et rigtigt åben loop så skal du ikke købe noget andet.
    Hvad angår SSD så er det næsten et must i dag, SSD´ere bringer loading tiden ned på alt


    Du siger ikke hvor meget du kan bruge?, så hvor meget kan du bruge?




    Det ser super godt ud, ville min nuværende AM3 Athlon II X4 640 3 GHz kunne klare jobbet? eller ville den blive flaskehalsen i dette setup?...

  • Din AM3 Athlon CPU passer slet ikke ind, da det build jeg har lavet til dig er et Intel setup :) Så den kan du enten sælge eller købe et andet bundkort til. Dog vil jeg sige, at med den nye hardware, så ville jeg stadig tage MSI bundkortet og Intel i5-4670, så du ikke bottlenecker dit system med en Athlon CPU ;)