Grafikkort til grafik og spil

  • Hej


    Jeg er blevet træt af mit nuværende grafikkort i min computer, når jeg rendere grafik. Derfor skal jeg ud og have fat i et nyt grafikkort.


    Har følgende krav:


    2 x MiniDisplay porte. Har 2 stk 23" DELL U2312HM skærme der skal sluttes til.
    1 x HDMI for tv.
    Pris max 2500-3000.


    Har i nogle forslag til hvad grafikkort jeg skal have fat i, hvis jeg både gerne vil bruge den til grafik rendering og spil?


    Mine specs på computeren:


    Intel Core i5-3570K 3.4GHz
    2 x 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz CL9
    ASRock Z77 Extreme4 bundkort
    120 GB OCZ Agility 3 Series SSD harddisk
    650W Corsair TX650


    På forhånd tak


    Vh
    Jesper

  • Du kunne jo starte med at nævne hvilket kort du skifter fra - det hjælper da med at finde ud af hvor meget der skal til før at du mærker en forbedring. :thumbup:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Du kunne jo starte med at nævne hvilket kort du skifter fra - det hjælper da med at finde ud af hvor meget der skal til før at du mærker en forbedring. :thumbup:

    Haha jamen jeg købte et kort som jeg havde råd til på SU dengang. Der sidder et XFX Radeon HD 6870 1gb i computeren, så tror jeg vil mærke et stor forskel.
    Rent blæseropsætning har jeg standard CPU køler, og 2 intake og 1 out. Ved ikke om der skal ændres på dette når jeg får nyt GFX kort.

  • For en smule mere får du meget. Jeg har lige købt et 780 kort, den har den bedre gpu og den klat mere ram der skal bruges til en 1400x2500 skærm hvis du får de tendenser, og så sparker kortet røv til encoding af video.

  • Og går du i AMD lejren, behøver du ikke smide ekstra i for at få maksimal ydeevne :-)


    Sapphire R9 290 Tri-X til lige under 3000 kroner :-)

    Ser spændene ud det kort. Så må jeg bare køre med dvi til mine skærme, det er vel ligeså godt som minidisplay.
    Kortet egner sig vel både til grafik og spil? Vil dette kort egentlig passe i mit fractal design define r2?

  • Hvilket program render du grafik med?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Ser spændene ud det kort. Så må jeg bare køre med dvi til mine skærme, det er vel ligeså godt som minidisplay.
    Kortet egner sig vel både til grafik og spil? Vil dette kort egentlig passe i mit fractal design define r2?

    Kortet er for stort til dit kabinet, desværre.. Dit kabinet understøtter maks 29cm og det er 31+cm

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Så bliver det nok ikke det kort, vil helst ikke ud i af skifte kabinet.


    Brug ikke en vinkel sliber, da det giver metal støv som kan kortslutte alt muligt, selvom du har prøvet at være forsigtig:-) Men en bidtang, eller at flytte en harddisk, vil tit løse problemet, dog ikke altid desværre.