Indsug bag på kabinet?

  • Jeg har et vandkøling system på min cpu, men har været nødsaget til at sætte nogle blæsere på radiatoren med middelmådig køle evne pga. støj. Men nu hvor varmen for alvor er kommet til landet er min temp begyndt at stige til 50-51C (før 28-33C) i spil og 30-31C i idle (før 18-21C), og jeg kom til at tænke på om det vil hjælpe på tempen hvis jeg vender den udstødningsblæser der sidder i toppen af bagsiden, så den blæser kølig luft ind til cpu kølehovedet?


    Men flow er således:


    240mm radiator i top med 2 x 120mm blæsere i push setup, der blæser ud
    1 x 120mm blæser i toppen af bagsiden, der blæser ud
    2 x 120mm blæsere i front, der blæser ind
    1 x 120mm blæser i bunden, der blæser ind


    Strømforsygning blæser ikke ind i kabinettet

    Asus Maximus VII Formula m/ Intel i 7 4790K @ 4,6 GHz
    16GB Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz CL9 @ 1632 MHz
    2xSamsung 840 Evo 240GB (RAID 0) og WD Red 2TB
    Asus Strix GTX 980 Ti DCU III OC @ 1380 MHz

  • Nej, det er aldrig en god ide at lave en exhaust til intake når vi snakker top eller back.


    Er der plads til Push/Pull i top?
    - Husk at der er lavet blæsere med højt statisk tryk (det du skal bruge til vand) ved lav hastighed / støj.

  • Jeg har nogle 110 cfm blæsere jeg har købt til det, men uden fan controller kan jeg ikke få bundkortet til at styre dem ordenligt.

    Asus Maximus VII Formula m/ Intel i 7 4790K @ 4,6 GHz
    16GB Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz CL9 @ 1632 MHz
    2xSamsung 840 Evo 240GB (RAID 0) og WD Red 2TB
    Asus Strix GTX 980 Ti DCU III OC @ 1380 MHz

  • Nej, det er aldrig en god ide at lave en exhaust til intake når vi snakker top eller back.


    Er der plads til Push/Pull i top?
    - Husk at der er lavet blæsere med højt statisk tryk (det du skal bruge til vand) ved lav hastighed / støj.

    Det er skam en ret så god idé. Det kaldes et positivt tryk ved at du presser luft ind fra bagsiden samt forsiden, og presser luften ud i igennem toppen. Det bedste er selvfølgelig at bruge static pressure blæsere, specielt hvis luften skal igennem støvfiltre. Man skal sørge for der bliver presset mere koldt luft ind, end der bliver pustet varmt ud i toppen. Hvis man placerer et støvfilter på bagsiden, samt har et i fronten vil støv have svært ved at komme ind i kabinettet, da det bliver presset ud igennem de små udluftningshuller istedet for at blive suget ind der.


    Check denne video , den forklarer det ganske godt hvor forskellen ligger mellem et positivt, negativt, og neutralt tryk.


    Edit: Hovsa så slet ikke tråden var gammel, men uanset er det nyttigt information til folket :)