4000kr budget gamer? CPU, Ram, HDD, Mobo, GFX, PSU

  • Der kommer Windows 8.1 på computeren :D


    Hvor kom Asrock bundkortet ind i billedet?


    Det er vist fra det første indlæg.


    Asrock 970 Pro3 har 4+1 faser i strømstyringen, og uden heatsink. Det er ikke overraskende at det klarer sig dårligt med overclocking. Gigabyte GA-970A-UD3 har 8+2 faser med heatsink, Asus M5A97 Evo har 6+2 faser med heatsink. Det er nok de to billigste AM3+ bundkort der er velegnede til overclocking.

  • Der kommer Windows 8.1 på computeren :D


    Hvor kom Asrock bundkortet ind i billedet?


    Fordi du nævnte du kunne finde på at købe det - Det var ikke særligt stabilt, ikke engang uden overclock, så ville lige advare mod det lige som gigabyte.


    Asus er noget som virker;-)

  • Kan strømforsyningen trække et 280x eller 7970 + OC af 8320??


    Jeg sidder ved en FX-8320, med et HD7950 grafikkort lige nu, og bruger netop den strømforsyning.


    FX-8320 er overclockt til 4,4ghz, og grafikkortet er overclocket til 1ghz.


    Jeg har haft kørt med et overclock på 4,7ghz + 1ghz på grafikkortet uden problemer i det.


    Så strømforsyningen er kraftig nok til et solidt overclock;-)

  • Af ren nysgerrighed: hvilket bundkort og CPU-køler bruger du?

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Af ren nysgerrighed: hvilket bundkort og CPU-køler bruger du?


    I denne her computer bruger jeg http://www.edbpriser.dk/bundko…vo-rev-20-id-6932443.aspx og en MEGET dårlig CPU køler, som ødeligger AMD bundkort, så den skal du ikke købe, den hedder Mugen 2, eneste grund til jeg bruger den, er fordi jeg havde et par stykker af dem stående på hylden, og jeg har så undladt at spænde skrugerne helt, så den ikke ødelægger mit bundkort.(Havde dem stående fra computere, hvor de var afmonteret, efter at ha' ødelagt et bundkort:o)


    Hvis du vil ha' et godt overclock, så er en god kølepasta, lige så vigtig som en ok køler - Det kunne være:


    http://www.edbpriser.dk/proces…eezer-a30-id-6536405.aspx
    http://www.edbpriser.dk/proces…r-212-evo-id-6316805.aspx
    http://www.edbpriser.dk/proces…ph-tc14pe-id-5630538.aspx (Fåes i flere farver)


    Jeg kender ingen kølepasta som kan konkkurere med denne her, den kan desværre kortslutte din computer, og er besværlig at bruge(Opløser f.eks. alluminium): http://www.edbpriser.dk/koeler…liquid-pro-id-314051.aspx

  • Okay, tak for svaret.


    Jeg har ingen planer om at overclock foreløbigt (det ville ikke give nogen performance boost, så vidt jeg kan se) samt er mit bundkort nok heller ikke det bedste til det


    Men jeg havde overvejet at købe noget halv-dyrt kølepasta og skifte min stock-køler til den stock-køler jeg har liggende fra en FX-6200 (den er væsentlig større, og har 2 heatpipes og er beregnet til at køle 125w cpu) i håb om at den larmer en anelse mindre.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Jeg har ingen planer om at overclock foreløbigt (det ville ikke give nogen performance boost, så vidt jeg kan se) samt er mit bundkort nok heller ikke det bedste til det


    Men jeg havde overvejet at købe noget halv-dyrt kølepasta og skifte min stock-køler til den stock-køler jeg har liggende fra en FX-6200 (den er væsentlig større, og har 2 heatpipes og er beregnet til at køle 125w cpu) i håb om at den larmer en anelse mindre.


    Det burde virke - MX2 eller MX4 kølepasta er fint til det brug, og forholdsvis billig.


    Dit grafikkort er det der holder dig tilbage, og windows 7 - Ikke CPU'en:-)

  • Det burde virke - MX2 eller MX4 kølepasta er fint til det brug, og forholdsvis billig.


    Dit grafikkort er det der holder dig tilbage, og windows 7 - Ikke CPU'en:-)

    Jeps, derfor jeg ikke er specielt interesseret i at overclocke. Er nu ikke enig i Windows 7 delen, men lad os lade det ligge :)

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

    Rettet en gang, sidst af p3t3r ().

  • Har du OC'et dit 7950??? Og har du nogen idé om hvor mange watt din computer hiver når du spiller (og eller presser den max?)

  • Har du OC'et dit 7950??? Og har du nogen idé om hvor mange watt din computer hiver når du spiller (og eller presser den max?)


    CPU: 3,5ghz@4.7ghz
    RAM 1600mhz CL6 @ 2040mhz CL7
    Nordbro 2.2ghz@2,4ghz


    Idle 86-89 watt(Det er stort set det samme om du køre 3,5ghz eller 4,7ghz)
    I Unigine Heaven 292-343watt. Målt over de første 2-3min.
    I Unigine Heaven med overclock af grafikkort til 1ghz 304-391watt. Målt over de første 2-3min.


    Det skal siges der sidder 2 harddiske i, en SSD harddisk, og 4 RAM stave. Det trække jo lidt alt sammen:-)


    Det der forhindre mig i at overclocke højre er ikke strømforsyningen, men derimod kabinettet, og kølepasta'en(Brugte Arctic Cooling MX-2(Betydeligt billigere) istedet for Coollaboratory Liquid Pro).


    Super køler, super kølepasta, og super kabinet - Vil normalt give 200-400mhz til, så de sidste mhz. er dyre.