Gamer stationær - Hjælp til at finde den rette

  • Hej! Jeg er på udkig efter en gamer stationær her op omkring julen, og har et budget på 10k ca. (Helt med Windows 7)


    Jeg har selv søgt lidt på nettet efter nogle pre-fabrikerede stationære, og synes selv at denne jeg har "bygget"
    virker forholdsvis god, også selvom den springer mit budget en del.


    Link til GAMER PC


    Har i nogen forslag til hvor og hvad jeg ellers kunne købe? Samle selv er desværre ikke en mulighed, grundet at jeg simpelthen ikke har erfaring nok, og formentlig bare ødelægger vigtige dele (Har set videoer på hvordan man gør, og kender desværre heller ikke nogen der evt. kunne hjælpe) Men gode forslag og idéér modtages med glæde.


    På forhånd tak.

  • det er desværre den forkerte side af vandety ellers havde jeg gerne givet en hånd med at strikke den sammen for dig :)
    du kna evt kigge ved proshop også de har også en pc konfigurerings ting :)

  • Det system er dårligt sat sammen, og værst af alt har det en elendig strømforsyning der risikerer at gøre skade på hardwaren.


    Mht. at samle selv, så havde jeg heller ikke nogen erfaring (eller hjælp) da jeg gjorde det første gang. Og det gik såmænd fint alligevel. Faktisk gav det færre problemer end med færdigkøbte systemer. Så jeg vil alligevel opfordre dig til at overveje det.

  • det er ikke verdens sværeste ting at samle selv :-) du kan tage et kig på linus tech tips youtube kanal han har nogle rigtig gode guides til hvordan man gør det selv selv :-)


    prøv evt at kigge på edbpriser.dk og præv at samle nogle komponenter der inde :-) så kan du altid bounce dem her i forummet og blive skreget af fordi du har valgt en skidt psu :-9 men med et budget på 10k kan du kommer meget meget langt! hvis du bygger selv. kna se at de smider mindst en 50 kr på hver komponent når du vælger den ved fønix :-)


    men først og fremmest hvad skal maskinen bruges til ? ren gaming eller bliver der også lavet mere processor tunge opgaver på den ?


    en ssd er et must nu om dage og samsungs 840 evo er en rigtig fin disc (har lige fået min egen søndags)


    skal du også ha en ny skærm eller har du alt det andet og mangler kun maskinen?

  • Skærmen har jeg styr på. Det er en Asus 21,5" 5ms HDMI og DVI-D Samt et Logitech G710+ Keyboard og en mus. Det er faktisk kun den stationære jeg mangler.


    Den skal primært bruges til gaming (League of Legends, Hearthstone, World of Warcraft osv.) Men jeg ville også gerne kunne bruge til at Skype samtidig, hvilket jeg ikke anser for at være de helt store krav. En god budget gamer på 6000 - 7000 kr, ville også være helt fint, siden at jeg gerne ville spare en smule, siden jeg ikke ønsker at brænde ufatteligt mange penge, selvom jeg godt ved at det er en "investering" :-)


    Men bare lige for at tjekke, hvis jeg så valgte MM-Visions Computer, med tilvalgte ændringer, ville den så være det værd? :-) Igen, tak for hjælpen

  • Det system har også en ret skidt strømforsyning, selv om resten af systemet er bedre sat sammen.


    Til din brug er en Core i5 rigeligt, og grafikkortet behøver heller ikke være noget særligt. Så 6-7k kan fint gøre det.

  • Det system har også en ret skidt strømforsyning, selv om resten af systemet er bedre sat sammen.


    Til din brug er en Core i5 rigeligt, og grafikkortet behøver heller ikke være noget særligt. Så 6-7k kan fint gøre det.

    Ok, mange tak for feedbacken, synes det er lidt træls med strømforsyningen, nogle forslag på et setup til de 6-7 k, som kan købes uden at samle selv? Fx fra Komplett, Føniks Computer eller Proshop, som kunne linkes (Ville gerne lige se mulighederne, inden at jeg begynder gå ned på biblioteket for at låne hele IT & Hardware afdelingen ud. ;-)

  • Ok, mange tak for feedbacken, synes det er lidt træls med strømforsyningen, nogle forslag på et setup til de 6-7 k, som kan købes uden at samle selv? Fx fra Komplett, Føniks Computer eller Proshop, som kunne linkes (Ville gerne lige se mulighederne, inden at jeg begynder gå ned på biblioteket for at låne hele IT & Hardware afdelingen ud. ;-)


    Eksempelvis denne computer fra Komplett, med div. opgraderinger:
    Corsair Carbide 200R kabinet (eller et andet, afhængig af din smag)
    XFX ProSeries Core Edition 650W
    Intel Core i5-4570
    Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB 8GB kit(4GBx2), CL9, 1.5V, CL9-9-9-24
    MSI GeForce GTX 660 Gaming 2GB
    Samsung SSD 840 EVO 250GB BK OEM
    Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s (afhængig af hvor meget plads du har brug for)


    Og så Windows 7 i stedet for 8.1 hvis du foretrækker det. Men efterhånden kan 8.1 nok bedst betale sig, især når man ligefrem skal betale ekstra for Win 7.

  • Tak til jer begge to, det er rart at der er folk der kan hjælpe når man er på bar bund. Tror jeg har 2 gode muligeheder i forhold til at købe en færdigsamlet, eller bygge selv.


    God jul! :)

  • gi lyd her inde hvis du vælger at samle selv :-9 folk er generelt rigtig gode til at hjælpe :-9 du skla også være velkommen til at smide en pm hvis det er :-)