To Root or Not To Root [Toshiba Folio 100]

• Hej folkens, nerds of all ages - hil Jer thi I ved hvad jeg ikke ved. :thumbsup:

Jeg skal roote min Toshiba-tablet, har søgt på diverse fora og sidder stadig og klør mig grundigt hudløs i nakken over dette projekt. :wacko: :what:

Jeg vil have en anden, mere arbejdsvillig, type android-OS på, så jeg kan bruge f.eks Google Play-apps på tabletten.

Now.. This is where I am..: #1

Hvad pokker stiller jeg op? Jeg har læst mig til, at jeg skal have et program på min pc, SDK og ADT og skal fingere med noget ADB.

Her er det så jeg bliver svimmel og konfus, som en tørsthungrende vandrer i Saharas ørken. Jeg ser fatamorgana og alt det der, men det hjælper mig ikke nærmere mit mål. :boxed:

...Help please?

• Android SDK manageren indeholder adb (shelladgang til enhed), og adb alene leveres som regel sammen med root programmet.

I alle tilfælde skal enhedens driver/utilities installeres (specifikke drivere til enheden på nær storage og kort) og adb+root kan bruges.
    SDK'en (inkl ADT, Android Development Tools) er ikke nødvendig for alle enheder. (fx. mototools, et andet root program).

For at installere en anden ROM eller et andet OS kan det også være nødvendigt at unlocke enhedens bootloader (fx. Asus tf300T), dog er det ikke altid nødvendigt for rooting alene. Her udbyder produventen en speciel fil til unlocking. Bemærk at de ikke tillader fjernelse af denne update, da installationen af denne påvirker garantien (på trods af knas og modsigelser i dansk lovgivning ift. amerikansk)

Rooting, samt ADB kræver også at USB-Debugging er sat til på enheden (Via indstillinger > udviklerindstillinger), da ADB giver adgang til enhedens linux shell (Android er bygger på Linux).

Mit tip er at læse op på ADB og de Linux kommandoer du kan bruge via ADB, her er Google nok din allerbedste kammi. Hvis du kan lege med linux terminalen i forvejen er du godt rustet i al fald, ellers bliver du nok hvis du skal have SteamOS til den tid :D

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200