Ny iPad Air :D

  • Her er en mand, han er glad.
    Men av av min pengepung.


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/112013/iPadAir_big_thumb.jpg]


    Men hold da shit (undskyld mit sprog) hvor er den lækker.
    Og hold da op hvor er den let og spinkel i forhold til min gamle iPad 3!


    Måtte lige have saksen frem til at klippe vores SIM-kort fra vores iPad 3'ere til.
    Fatter ikke at de virker, for måtte klippe 3-4 mm af selve chippen for at den passer.
    Men virker både på min og damens iPad Air. :)

  • Hey bubbi, hvordan kan det være du har købt en 128 gb model, hvad skal du bruge al den plads til ?


    har et spørgsmål til den, er det mulig at ligge sine film på den og så tage dem med sig og se dem fx i bilen/toget ? og er det muligt at tilgå ens netværks pc og se film/serier direkte derfra ?
    Og hvordan er det med 4g, det er med simkort ik? har du et ekstra sim der, har samme nummer som din tlf som så er i din ipad ? ?

  • Havde en 32GB iPad 3 som aldrig havde fri plads,
    så planen var at købe en 64GB.
    Men Humac havde ikke fået en hvid 64GB da jeg var derinde til release.
    Så måtte købe en 128'er. :)
    Men den bliver nok fyldt med Apps, film, tv, fotos osv.


    Og ja. Du kan saften ligge film ind på den.
    Og ja du kan sagtens streame film over netværk.


    Jeg streamer selv fra min PC og NAS.


    Lige nu kører min iPad Air kun 3G, da Oister først får 4G i slutningen af november.
    Oister har ikke mulighed for at dele et abonnement over på flere sim kort.
    Så har bare er data abonnement til 39,- oven i de 119,- jeg giver for mit mobilabonnement.
    Men WiFi delen er også markant hurtigere end iPad 3'en.



    Og hvilket nummer det sim kort har er jo også fløjtede ligemeget da man aldrig skal bruge det nummer.
    Du kan jo ikke ringe til og fra den.
    Og den sender iMessages og ikke SMS'er.
    Den bruger data som intet har med telefonnummeret at gøre.

  • mange tak for svar, hvilke film fil typer understøtter den ?


    Mht internet til den, har jo i forvejen iphone med internet pakke på, så den kan jeg vel bare have i lommen med delt internet og køre på ipadén? er det ikke muligt ?

  • Hvis du bruger VLC kan du afspille stort set alle formater.
    http://www.videolan.org/vlc/download-ios.html


    Men bruger du standardafspilleren er det formater som mp4, m4v og mov der er understøttet.
    Men VLC kan som sagt spille næsten alt. :)


    Og jo, du kan bare dele dit internet på din iPhone.
    Det gjorde også dengang vi havde iPad 2.
    Men det blev vi rigtigt hurtigt trætte af.
    For det første bruger det en masse strøm på din iPhone, og så synes vi det var for besværligt at skulle gøre det hver gang man skal bruge nettet.
    Så for os blev det bare så meget nemmere bare at have en med indbygget data. :)

  • Okay, hvordan lægger du filmene på ipaden ? træk og slip ? og så finder vlc selv filerne ?
    ja det tager jo self på iphone batteriet, så må jeg lige overveje om det er cellular jeg skal have.

  • Man kan gøre det på forskellige måder.
    Med standard formaterne, kan du smide dem over via iTunes.


    Med VLC, kan du trykke på en knap og starte en lokal webserver hvor du kan uploade filerne direkte ind i VLC.

  • Man kan gøre det på forskellige måder.
    Med standard formaterne, kan du smide dem over via iTunes.


    Med VLC, kan du trykke på en knap og starte en lokal webserver hvor du kan uploade filerne direkte ind i VLC.

    ja er helt med på at mp4 og de std typer kan overføres via itunes.
    var mest interesseret i hvordan andre filer kom på :) men man får den bare automatisk til det :) hvordan er overførelses tiden ? for hvis man har 30gb+ kan det jo hurtigt tage evigheder hvis det kun er 30mb/s

  • Tjaa så er det nok hurtigst via USB.


    Testede lige via VLC´s WiFi server, og den lå mellem 90-100 Mbit/s på en 2.5GB fil.


    Okay det er bestemt ikke dårligt :) tror sku jeg vil tage en tur i Elgiganten imorgen og prøve en :)
    Tak for alle svarene :D


  • Måtte lige have saksen frem til at klippe vores SIM-kort fra vores iPad 3'ere til.
    Fatter ikke at de virker, for måtte klippe 3-4 mm af selve chippen for at den passer.
    Men virker både på min og damens iPad Air. :)


    http://en.wikipedia.org/wiki/F…ture_and_packaging_EN.svg
    bare lige til info har du med ret stor sikkerhed du klippes i selve "kontakterne" og ikke den lille chip som gemmer sig under dem =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW