Netværk problemer - Bliver snart skør

  • Okay så jeg har for nyligt fået nogle problemer med mit internet. Jeg
    synes selv jeg har prøvet alt hvad min viden strækker til. Jeg har
    tidligere haft et netværkskort i men jeg har senere taget det ud fordi
    jeg ikke længere havde brug for den trådløse forbindelse den gav mig.
    Jeg har senere slettet dens drivere og taget den ud.



    Jeg har prøvet :


    • At downloade det nyeste Lan drivere fra MSI's hjemmeside
    • været sikker på at alle de gamle drivere ikke findes mere.
    • at slette alt i prefetch og %temp%
    • været inde i
      ipconfig /all og være sikker på at jeg ikke har en ip adresse der
      starter med 169.xxx.xxx, samt prøvet at skrive ipconfig /release og
      /renew.

    Jeg har ingen ide om hvad jeg nu kan gøre. Det er
    umuligt at spille nogen form for online spil fordi jeg mister
    forbindelse på vilkårlige tidspunkter. Ville virkeligt sætte pris på
    hvis nogen Kunne hjælpe mig.



  • Har du forsøgt at slette selve LAN driveren, og lade windows selv installere den igen med dens kendte driver???

  • Jeg har mit på engelsk så jeg går ud fra at det er "device manager" ?
    Hvis jeg går derind og sletter den der hedder realtek PCIe GBE Family Controller x2 Mister jeg al forbindelse til nettet og så kan jeg ikke få windows til at søge efter det, så siger den bare at jeg mangler netværk drivere men ikke at den kan søge efter det.

  • Men jeg er ikke klar over hvilke drivere jeg skal hente til den. Når jeg går ind under egenskaber så viser den mig ingen oplysninger. og hvis jeg disabler den gør det ingen forskel, jeg har stadigt skiftevis net. Årh jeg bliver snart skør af det her :(

  • Men jeg er ikke klar over hvilke drivere jeg skal hente til den. Når jeg går ind under egenskaber så viser den mig ingen oplysninger. og hvis jeg disabler den gør det ingen forskel, jeg har stadigt skiftevis net. Årh jeg bliver snart skør af det her :(



    Okay. I første omgang så bare højreclick på den og tryk " Remove".. så efterfølgende genstarter du eller trykker på "search after new hardware". Så henter den og installere selv hvis den kan finde den..
    Hvis den ikke kan det så skal du højreklikke på den enhed du vil have driveren på, tryk "Properties" -> Details -> i drop downmenuen vølg Hardware-ID's og så skal du bruge enten VEN_.... eller DEV_...


    http://www.pcidatabase.com/index.php


    Her kan du teste enten det ene eller andet ind og finde ud af producent osv.. så kan du efterfølgende finde den driver du skal bruge. :)

  • Okay jeg fandt ikke lige helt ud af hvordan man skulle bruge den hjemmeside du linkede, men prøvede istedet bare at google det VEN_xxxxxx som jeg fik fra Hardware_ID for at finde driveren og efter at have gået igennem nogle hjemmesider som ville have mig til at downloade en masse bloatware fandt jeg frem til denne hjemmeside og downloadede den driver, som ser ud til at have fixet det.


    Du skal have 1000000 tak for din hjælp firedog, det er utroligt der er folk der vil tage tid ud af deres hverdag til at hjælpe andre. Du skal have mange tak! :)

  • Okay jeg fandt ikke lige helt ud af hvordan man skulle bruge den hjemmeside du linkede, men prøvede istedet bare at google det VEN_xxxxxx som jeg fik fra Hardware_ID for at finde driveren og efter at have gået igennem nogle hjemmesider som ville have mig til at downloade en masse bloatware fandt jeg frem til denne hjemmeside og downloadede den driver, som ser ud til at have fixet det. Du skal have 1000000 tak for din hjælp firedog, det er utroligt der er folk der vil tage tid ud af deres hverdag til at hjælpe andre. Du skal have mange tak! :)




    Jamen det var så lidt, glad for at kunne hjælpe, selvom det er sjældent jeg er aktiv her inde :)


    Men den side jeg postede ku det samme som devid ;) den fortæller dig bare hvilken producent det er osv.. og så går man ind på producentens hjemmeside og finder den, den vej.. Men godt du kunne se bort fra alle de andre sider med at det lort på.. :)


    Så kan du holde weekend med ro ;) :rules: :cheers: :cheers: