Gamer / 3dsmax - PC build

  • De første reviews af den nye ekstreme serie fra Intel er begyndt at dukke op på youtube, så hvis du køber en ekstreme CPU fra Intel nu, er de faktisk allerede forældet.


    Samtidig med at socket 2011 er overkill til en gaming computer og 3dsmax på hobby niveau. Du kommer hellere ikke til at mærke forskel i spil hvis du køber en ekstreme cpu, så hellere købe et bedre grafikkort/ssd.

    Ok. Jeg kan godt se hvad du mener. Tak for tippet. Et bedre grafikkort giver mere mening. :9xo

  • Aha OK. Jeg begynder at fatte det. Takker for den udførlige forklaring. :thumbup:


    Ja. GTX Titan er det eneste der giver mening for mig, så vidt jeg kan læse mig til rundt omkring.
    Det sparker r** mht spil, og burde gøre det i (relativt) lang tid. Samtidig håndtere det lige netop 3dsmax ganske OK ift det jeg kommer til at bruge det til. Det er et dyrt kort, men det er i mine øjne pengene værd.


    Så vidt jeg har forstået kan Max heller ikke udnytte alle GDDR5 SDRAM'ne, hvis det er i et SLI setup, men jeg kan tage fejl.

  • Så vidt jeg har læst mig frem, så skulle der ikke være nogen problemer med at montere Corsairs kølere på Socket 1150, den er af samme "størrelse" som dens forgængere. Dog kan man selvfølgelig aldrig være for sikker


    Der er mange LCS som kan anbefales, Antec's H2O 920 og 620 er begge fine, og klarer sig fint i tests. Swiftech ligger også lunt med. Har en kammerat der håndterer RMA på blandt andet kølere og han siger at de modtager rimeligt mange af Corsairs H serie, faktisk de fleste, på nær H80i og H100i - så de to hvis det skal være Corsair


    Det er lige hvad jeg kan huske ihvertfald! Og ellers kan du jo altid tjekke vores reviews ud af blandt andet kølere her på siden!
    http://www.tweak.dk/reviewlist/koeling/9/date/desc/1/1

    Ved du om det samme gælder (mht socket 1150) NZXT's Kraken X60?


    Kanon med testopsætning
    og benchmark af temps og støjniveau! Tak for tippet. :9xo :rules:

  • MOBO: Gigabyte GA-Z87X-D3H - Rev.1.0 980.-


    CPU: Core i7 I7-4770K 8 MB (Intel Boxed) 2.329.-


    LCS(cpu): NZXT Kraken X60 1.104.-


    GPU: eVGA GeForce GTX TITAN (6GB) 7.237.- (stock, superclocked eller signature - ikke besluttet)


    RAM: 2x8GB Crucial Ballistix Sport XT DDR3-1866 CL10 908.-


    SSD: Samsung 840 EVO MZ-7TE120 120 GB 712.-


    PSU: XFX Core Edition PRO850W 724.-


    CASE: NZXT Phantom 410 (hvid, rød eller sort) 788.-


    Havregrød.-




    Tallene passer ikke 100%, men hvad synes I om dette build?


    Er lidt nervøs for læk fra LCS’et, må jeg nok indrømme.
    Gad vide hvor ofte det sker? :what:

  • Vil nok tag EVGA i steder for asus, eftersom EVGA har livstid garanti, og mener også at den dækker vandkølings leaks.


    Sandsynligheden for at der skulle ske et eller andet galt med din x60 er dog rimelig lille. De er efterhånden så sikke,r at du kan stå og svinge rundt med dem unden at der sker noget, dog vil jeg ikke forslå at du gør. Der findes jo stadig mandags modeller ;-)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Hehe, det sidste er noteret.


    Men så vidt jeg kan se har de alle sammen kun 3 års garanti?


    Jeg er også mest lun på EVGA - enten stock, superclocked eller signature. Damn det er godt nok dyrt. Hmm kan ikke rigtig se, hvor jeg kan spare yderligere på andre komponenter.

  • Bare lige for at opsummere.


    MOBO: Gigabyte GA-Z87X-D3H - Rev.1.0 980.-


    CPU: Core i7 I7-4770K 8 MB (Intel Boxed) 2.329.-


    LCS(cpu): NZXT Kraken X60 1.104.-


    GPU: eVGA GeForce GTX TITAN (6GB) 7.237.- (stock, superclocked eller signature - ikke besluttet)


    RAM: 2x8GB Crucial Ballistix Sport XT DDR3-1866 CL10 908.-


    SSD: Samsung 840 EVO MZ-7TE120 120 GB 712.-


    PSU: XFX Core Edition PRO850W 724.-


    CASE: NZXT Phantom 410 (hvid, rød eller sort) 788.-




    Vil det her build fungere optimalt .. ingen flaskehals osv. ?