Afstøvning af kabinet

  • Hej!


    Jeg har købt noget "luft på dåse " (link til produktet på ebay) til at afstøvemin computer. Men der er sprit i og når jeg afprøver det efterlader det væske (spriten, går jeg udfra). Nu blev jeg lidt i tvivl om, om jeg kan bruge det på mit hardware. Det siger på embalagen at man skal undgå kontakt med "visse plastik overflader".


    Først hvor farligt er det at den efterlader væske? Hvor lang tid skal man vente før man tænder computeren igen for at være sikker på at den ikke kortslutter?
    Og hvad med spriten, kan det ødelægge hardwaren?
    Hvis det er et no-go med det dåse-luft, hvad er så en bedre måde at afstøve sin computer?


    Tak for hjælpen!! :rolleyes:

  • Indholdet kan variere, typisk er det nogle organiske forbindelser - jeg har f.eks. en dåse med difluoroethan stående. Nogle af dem kan nok godt lugte lidt som sprit.


    Det er svært at sige hvor lodret den skal holdes, men du kan jo prøve at stille den på et bord og spraye mens den er helt lodret, og se om der så kommer væske ud. Hvis der gør er det jo lidt umuligt at undgå at der kommer væske med ud.

  • Jeg bruger en støvsuger til at suge og blæse luft fra tid til anden.


    Ellers har jeg siden køb af luftmadras brugt pumpen til at blæse støvet ud af cpu køler mm, den er noget nemmere end at tage en støvsuger ud hele tiden.


    Så sørger jeg for at blæserene enten bliver blokeret for at dreje rundt eller stopper blæseren inden den når en vis hastighed.


    Det har fungeret fint for mig :)