køb af Gaming Headset hjælp

  • Hej Tweaker jeg skal have købt et headset/headphone og har prøvet at lave noget research men der er godt nok en splittet mening omkring det.. lige nu har jeg steelseries siberia v1 hvilket har været et godt headset syntes jeg men de er nu ved at være lidt istykker med lyden og nu tænkte jeg at det var tid til at få et nyt..


    i min rejse på vejen hen mod at finde et godt headphone/headset syntes jeg at størstedellen af menneskerne var enige om at den bedste lyd kommer ud hvis der ikke er en microfon i og at det skal være et jack stik man forbinder den med og så skal det være et headset sommer der dækker ørene så der kan games i timevis uden det bliver ubehageligt, men resten har jeg ikke en anelsen om..


    mit spørgsmål er så til jer søde Tweaker hvad skal jeg købe? og skal jeg have købt et lydkort også? (lige nu har jeg bare et onboard, som jeg tror ikke er noget specielt)


    det skal bruges til gaming og gerne være optimalt for FPS spil pris lejet ligger på omkring 1000 kr. for høretelefoner men hvis i har en ide til noget jeg ikke kan leve uden som er dyre som må i meget gerne komme med det (kan jo være budgettet kan rykkes) :dance:


    Mange tak på forhånd

  • Lyden bliver ikke decideret bedre af at der ikke er en mikrofon, men du får typisk bedre lyd for X antal kroner, hvis der ikke også skal inkluderes en mikrofon. Den koster jo lidt ekstra.


    Og så er headsets med mikrofon oftest gaming-orienterede, og der er det ikke alle producenterne der kan levere god lydkvalitet. Mens dem uden mikrofon for det meste produceres af mærker der er vant til at lave god lyd, og som koncentrerer sig om det. Gaming-headsets har nogle gange mere fokus på alt muligt andet gejl. Sådan er det i det hele taget med gaming-gear, der er en del der nærmest bare handler om at smække noget rødt lys på og sætte prisen op med 30%.


    Men hvis du har brug for mikrofon også, så er der altså ingen problemer i at købe et headset med mikrofon. Der skal bare sorteres lidt mere i tilbuddene.


    Sennheiser PC 350 er et godt headset (inkl. mikrofon) med ganske god lyd - noget helt andet end hvad Steelseries leverer. Det sniger sig vist lige akkurat over de 1000 kroner... men det er pengene værd IMO.

  • mange tak for det gode svar hjalp mig en hel del.. jeg vil lige kigge nærmer på det headset du snakker om kunne jo være det var det jeg skulle have ;) :goodpost:

  • Hvis du aligevel skal had et pc 350, så køb deres special edition, som er lidt dyre men som også indebare forbedringer :)


    Til kun 1186 kroner!


    http://www.amazon.de/Sennheise…ords=sennheiser+pc+350+se


    Med hensyn til lydkvalitet så er det vist kun steelseries 7h/9h og sennheiser som laver ordenlig lyd kvalitet når vi snakker gaming headsets

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().