EVGA GTX 570 Varm

  • Hej Tweakers


    Jeg har et problem med mit GTX 570 fra EVGA.
    Da jeg fik det for et par år tilbage, der larmede den ikke nær så meget som nu (grundet varme).
    Det er varmen som jeg ikke lige forstår hvor kommer fra. Den er for nyligt blevet blæst igennem, men det har ikke hjulpet på sagen. Den gjorde det ikke da jeg fik den.


    Jeg kunne have en formodning om at rådene i kunne give mig var at kølepastaen skal skiftes, men jeg ved sgu ikke lige hvad der ellers skulle være galt med den.


    Den har været overclocked, men har skruet clocks ned til default igen for at holde varmen lidt nede.
    Mit airflow er godt, gfx sidder i et HAF X så det skulle ikke være noget problem.


    Selv i World of Warcraft, der begynder den at komme op på de 85-90 stykker, og det har den altså kunne gøre bedre end det for et år siden. Der lagde den måske på 65ish.


    Håber i kan hjælpe =)
    Jeg står alligevel på nippet til måske at opgradere til 780 eller overtage et 570 fra en kammerat.


    // Ripjaws

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

  • Skift pastaen. Har en roomie der havde samme problem, godt nok 570 classy, men stadigvæk.
    Han skiftede pastaen, og det var helt tørret ind.. ikke underligt det blev så varmt.
    Efter lå han igen under 70 load.

  • samme historie her..
    en af mine klassekameraters gtx 9xxx lå omkring 90-100grader ved 100% fanspeed til sidst
    og efter han havde smidt noget nyt kølepasta på så kørte de som normalt igen 50-60grader ved 30-40% fanspeed


    så vil også råde dig til at få skiftet kølepastaen hurtigst muligt :)


    /Alexander N

  • Det vil jeg lige prøve at gøre her en af dagene.
    Jeg synes nu ellers den er holdt op med at larme så meget her på det sidste, men jeg har også haft vinduet åbent om natten for at varmen ikke bliver bygget op.

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X