Ny pc Crasher ?

  • Hej Tweaker jeg har lige bygget en computer men den er nu gået i spadser 3 gange i dag og gjorde det også et par gange i går ... 2 af gangene er den bare begyndt at bippe og så er den gået over til blåskærm og genstartet
    de andre gange er den bare frosset og jeg er nød til at holde sluk knappen inde før den forstår noget...


    ved ikke om det er fordi der er nogen af delene der kan være skadet eller om det måske er en driver som jeg mangler eller en helt tredje ting ??


    Mange tak for hjælpen på forhånd!
    :rules:

  • Jeg tror ikke du skal forvente ret meget hjælp, så længe du ikke poster system specs... :D

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Det kan være mange ting lige nu.. Prøv at se om du kan få fat i din BSOD fejlkode.
    Kunne også være ram problemer. Prøv at boote memtest fra evt. et usb stik: http://forum.canardpc.com/thre…Boot-Memtest-on-USB-Drive eller prøv at tage dine ram sticks ud en af gange for at finde en måske dårlig.


    Kan også være mangel på driver... Men først og fremmest, få far i din BSOD fejlkode, der ligger svaret muligtvis.

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Det kan være mange ting lige nu.. Prøv at se om du kan få fat i din BSOD fejlkode.
    Kunne også være ram problemer. Prøv at boote memtest fra evt. et usb stik: http://forum.canardpc.com/thre…Boot-Memtest-on-USB-Drive eller prøv at tage dine ram sticks ud en af gange for at finde en måske dårlig.


    Kan også være mangel på driver... Men først og fremmest, få far i din BSOD fejlkode, der ligger svaret muligtvis.

    mange tak for det.. vil prøve dit råd og prøve om jeg kan få en fejlkode ud :)