Raspberry-Boxee-Apple.. Hvilke skal man vælge??

  • Hey Tweak


    Beklager hvis jeg har ramt forkert topic.


    Jeg sidder og skal give mig søster adgang til min NAS. Vi bor
    "heldigvis" forskellige steder, og derfor skal produktet kunne få
    adgang via FTP.


    Boxee
    Jeg har lige købt mig en Boxee, men syntes ikke at den kan dette, ej heller ikke læse mig til at den kan.


    Apple tv
    Jeg
    har sådan en stående hos min svigerfar, den kører XBMC og fungere
    110%, men dette er en ATV2 og disse er dyre og ikke altid lige at komme
    til, ydermere er de kun 720P


    Raspberry Pi
    Jeg har kun læst
    om dette produkt, men har læst at det kører XBMC, dette er en
    billigere løsning end ATV2, men er det lige så godt?


    Kender nogle af jer til andre løsninger end disse tre?
    Et must er at produktet skal hente metadata på div. film eller serier via IMDB eller lignede.
    Tvile

  • Jeg har en Raspberry Pi som kører OpenELEC, det fungerer fint og har set film via. YouTube, streams på TwitchTV, gamle udsendelser på TV3, osv. men ingen film fra en NAS.


    Fordelen ved en Pi er, at den er billig, men med den lave pris kommer også med ulempen at den er lidt langsom, men jeg har ikke prøvet at den har lagget når den streamede, den kører med 30 fps 720p og CPU omkring 80% eller noget.


    Det som jeg godt kan lide er at man kan styre den med en smartphone, eller fjernbetjening hvis man har et nyere TV.
    Jeg slukker ikke engang min Pi, har udregnet at den bruger ~30 kr. om året i strøm 24/7 kørsel :)


    Min model er så rev. 1, hvilket vil sige den har 256MB RAM, og alle Pi's der bliver solgt nu kommer med 512MB RAM. Så den vil være noget hurtigere end den jeg har, forhåbentlig.

  • Kan din NA's ikke køre noget media server? For det kan Boxee'en så vidt jeg ved sagtens fange.

    Hey


    Min nas kan godt, men problemet er at boxee ikke kan ;) eller ikke som jeg læser det eller prøver.
    Husk nu at hun skal kunne se fra min nas et helt andet sted i landet, og er så ikke på samme lokale netværk.

  • Hey


    Min nas kan godt, men problemet er at boxee ikke kan ;) eller ikke som jeg læser det eller prøver.
    Husk nu at hun skal kunne se fra min nas et helt andet sted i landet, og er så ikke på samme lokale netværk.


    Måske, jeg kan lige prøve senere med min Boxee Box. Det burde godt kunne lade side gøre.
    Den skal jo bare have den IP den skal connecte til.
    Forudsat at du har åbnet de porte der skal bruges ind til din NAS.

  • Måske, jeg kan lige prøve senere med min Boxee Box. Det burde godt kunne lade side gøre.
    Den skal jo bare have den IP den skal connecte til.
    Forudsat at du har åbnet de porte der skal bruges ind til din NAS.

    Det kunne være super hvis du gad og prøve, ellers må jeg til at sælge den boxee igen.

  • Det blev ikke lige i dag, men har du forwardet de rette porte i din router da du forsøgte?
    Hvis ikke er det jo i hvert fald en af grundene til den ikke har kunne få kontakt til din NAS.

  • Det blev ikke lige i dag, men har du forwardet de rette porte i din router da du forsøgte?
    Hvis ikke er det jo i hvert fald en af grundene til den ikke har kunne få kontakt til din NAS.

    Der er ingen steder hvor man kan indtaste en ip adresse, som ikke kigger på et lokalt netværk.
    Ikke som jegvhar fundet.

  • Under Windows Network (SMB) kan du indtaste både IP, brugernavn og kode.
    Det er den jeg bruger til at se ting på min egen Synology NAS.
    Så mon ikke også den kan connecte til en extern IP (såfremt portene er forwardet korrekt).