AOC D2367Ph skærm

  • For ikke så lang tid siden, tog jeg et kig på en 24” skærm fra BenQ, den havde 120Hz og fuldHD opløsning, dog manglede den det gode IPS panel. Men træerne vokser som sagt ikke ind i himlen. Dog har AOC med deres D2367Ph fremstillet noget, der kunne blive et godt alternativ. Dog er der ikke tale om en 120 Hz skærm, men om en skærm, der kører med passiv 3D. Den fungerer på samme måde som LGs 3D fjernsyn. Opdateringshastigheden er 60Hz, hvert fald fra computerens side af. Det, der giver 3D effekten, er den billedmotor, der er indbygget i skærmen. Dvs. du får et flydende billede, som på en 120Hz skærm.



    Læs mere her: http://www.tweak.dk/review/AOC_D2367Ph/1477/1/1

    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2013/review/1477/aoc_d2367p_1.jpg]

  • Jeg er normalt meget glad for jeres anmeldelser, men denne her er desværre direkte mangelfuld.


    Det virker som en salgstale som man kan få ved forhandleren, der mangler noget decideret virkelighedsbrug.


    Hvordan er den at spille på? Er der Motionblur? Kan den håndtere hurtige billeder, som f.eks. panorama billeder eller en hurtig omgang fodbold?


    Der bliver skrevet at "Panelet klarer ting, der bevæger sig hurtigt, rigtig godt. Dette skyldes til dels opdateringshastigheden på kun 5ms."


    Hvordan er det testet, der er kun billeder af skærmen i brug med et test program.


    Grunden til disse mere, naturtro spørgsmål er, at det hvis den kan det som der bliver skrevet her, og til en ca pris på 1800kr, som der står i starten, men igen til slut står der ~200 euro, men det er småting, vil det være en skærm som vil falde i god jord til folket der ikke har så meget plads, til både et tv og en monitor.

  • Hej!


    Tak for den konstruktive kritik! Det er altid rart!


    Da der her er tale om en IPS skærm, er en gennemgang af farver, sortniveau samt læsbarhed mere relevant end en gennemgang med forskellige spil. Men jeg forstår godt din undren, og jeg vil helt afgjort overveje, om der skal spil med næste gang, også selvom det er en IPS skærm, der testes.


    Skærmen er skam så god som beskrevet i testen. Du får uhyggelig meget skærm for pengene, og 3D delen fungerer til UG+. Til spil er den også dejlig, især spil med mange farver, som eks. Mirros Edge.


    Håber mit svar kunne bruges.


    Fortsat god aften! :)