NetFlix og Internethaastighed?

  • Hey All,


    jeg har i dag 30/3 Internet fra Stofa men ja bruger det sgu ikke, spiller FIFA online 2-3 gange om ugen ellers bare til NetFlix og Internet... overvejer gå ned på 20/2 nemlig, men det vil ikke påvirke min streaming af NetFlix vel ??


    Kamil

  • Det er alt rigeligt :-)


    Hermed hvad Netflix selv skriver:
    Du kan se film med det samme, uanset hvor hurtig din
    bredbåndsforbindelse er, men vi anbefaler en hastighed på min. 500 kbps
    (0,5 MB).


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Netflix bruger jo primært din download båndbredde - og jeg mener at de selv skriver at deres HD kræver omkring 5Mbps på sit højeste (kan være højere med deres nye SuperHD? 1080p ting?)


    Jeg har selv 20/2 og jeg har ingen problemer med Netflix eller internettet generelt - typisk sidder kæresten inde ved siden og på netflix og jeg spiller online. Ingen latency ændring. :)


    Edit: Og så tweaker Netflix jo også båndbredden ned hvis det er nødvendigt - ligesom youtube. (og du kan selv overwrite dens indstillinger)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Netflix bruger jo primært din download båndbredde - og jeg mener at de selv skriver at deres HD kræver omkring 5Mbps på sit højeste (kan være højere med deres nye SuperHD? 1080p ting?)


    Angående SuperHD hos Netflix gør det jo ikke trådstarter så meget da han har Stofa.
    Stofa har jo meldt ud at de ikke meget der er grund til at være med i SuperHD samarbejdet.


    Men jo, SuperHD bruger lidt mere båndbredde.
    Mener det er omkring 7Mbps, og senere når 3D filmene kommer til Danmark også, skal der bruges omkring 12Mbps.

  • Sandt nok - men så er han da i det mindste klar over at kravene kan blive højere i fremtiden. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |