Diverse problemer med Windows - hjælp søges!

  • Hej alle :)


    Jeg har lige fået 3 mobil bredbånd på min stationære pc, og har siden fået følgende problemer
    1) min pc vil ikke lukke ned. Trykker jeg luk computeren eller genstart, logger den mig blot ud og herefter står der "lukker ned" og herefter sker der ingenting uanset hvor længe jeg venter..
    2) mit Norton 360 Premier edition kan ikke gennemføre antivirus scanning. Når den når til at vis antal gennemsøgte filer, stopper den. Forstået på den måde at den stadig står som om den er ved at søge, men uanset hvor længe jeg venter når den ikke videre..
    3) mit 3 Connect program kan starte op, men når jeg trykker tilslut går den blot videre til status "opretter forbindelse..." Uden der sker mere.
    4) mit Windows media player kan ikke starte op. Den åbner hovedrammen, og står herefter som ventende..


    Ergo sidder jeg lige nu med en pc der er komplet ubrugelig, så håber virkelig meget på der er en god og klog sjæl derude der kan hjælpe..


    På forhånd tak! :)

  • Bubbi: kan det være skylden til alt det?? For mig virker det som om min pc er godt og grundigt inficeret, og det lykkes ikke mit Norton at fjerne det.. :( har lykkes mug at lave scanning i fejlsikret tilstand hvor den finder ca. 40 trackingcookies, og fjerner dem, men starter jeg herefter op igen på normalvis går der ikke lang tid før den er gal igen..


    Stephan: er også det jeg overvejer, men kan man gøre det, uden at skulle punge ud med 1000 kr for et nyt Windows?

  • Hvis det var, kunne du finde en der kunne gøre det for dig - en kammerat eller noget.
    Er det ikke tilfældet og du bor i nærheden af Køge, kan jeg godt få den geninstalleret for dig.

  • Kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne installere windows med samme key som første gang? Og hvis det var installeret på maskinen i forvejen så burde der være en sticker på den med cdkeyen på.


    I værste fald kan du ringe til microsoft, som efter sigende skulle være meget behjælpelige med at fixe licens ift. geninstallation.


    Og hvis problemet er at du mangler installations medie, så kan du hente ISO filen her:
    http://www.w7forums.com/offici…age-downloads-t12325.html


    Og det er ganske lovligt.


    Denne kan let kopieres ud på et USB-drev og derefter kan installationen klares på en halv time eller noget i den dur.