Larm fra CPU (Pasta?)

  • Hej Tweak,



    min efterhånden to år gamle stationær er begyndt at vise svagheds-tegn.. :$ . CPU'ens blæser er begyndt at larme lige en tand for meget. Jeg har i forvejen tre andre blæsere; så varme er ikke et problem på nogen måde. Jeg går ud fra, at jeg mangler det såkaldte pasta. Jeg har ikke brugt noget før (det er vist også på tide!) - så hvis I kender et sted at købe det fra (+ mængde) og ikke mindst hvordan en sådan operation foregår ville det være meget dejligt!



    På forhånd mange tak,
    145

  • Har du kigget temperaturende? virker lidt drastisk at skifte kølepasta. Det er der altså ingen grund til. Men at rengøre blæseren ville nok være det første jeg ville gå efter :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Kan osse sagtens være din blæser som er blevet slidt i lejerne og derfor trænger til en udskiftning.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.