Ingen download på Synology DS

  • Hej TWEAK.dk


    Efter at have købt en ny router, efter jeres anbefalinger, kan jeg ikke længer downloade til min synology servers. Det gælder både min gamle DS207+ og min nye DS213.


    Den nye router er en Asus RT-N56U som jeg, bortset lige fra dette problem, er godt tilfreds med.


    Problemet opstår både når det er et direkte link og en torrent fil. Fx dem fra denne side:
    [url]
    http://www.mirrorservice.org/s…/releases/8.04.1/release/[/url]http://www.mirrorservice.org/s…/releases/8.04.1/release/


    Er der nogen der har et godt bud på hvad der er årsagen til problemet - og hvordan jeg får det løst? Jeg kan sagtens flytter filer rundt på mit lokale netværk.


    Jeg har forsøgt at åbne de relevante porte
     [Blocked Image: http://peecee.dk/upload/view/386802
    http://peecee.dk/upload/view/386802
    Men ikke en helt et netværkshaj - så der kan sagtens være gået noget galt.


    Min internetudbyde er Fullrate hvis det har nogen betydning.


    På forhånd mange tak for jeres hjælp.




    Mvh

  • Når du nævner at din internet udbyder er fullrate, kan man forestille sig at du har to routere på dit netværk og at det derfor giver lidt problemer når du skal forwarde porte to gange.


    Så ved du om din Fullrate router er sat i bridge mode? (mig bekendt skal man betale for en global/ekstern IP adresse for at kunne gøre det hos Fullrate, så hvis du er i tvivl kan du vel kigge på fakturaen)


    Ellers kan du meget passende starte med at opdatere din routers og dine NAS' firmwares, det er muligt at det er et kendt problem og det er løst i den ene eller den anden ende.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hvis det er torrents.


    så er det disse porte:


    6890 ~ 6999 (for modeller med firmware tidligere end v2.0.1-3.0401);
    6881 (for modeller med DSM v2.0.1 og senere)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg har nu opdateret begge DS servere og min router men desværre uden held.


    I min første post har jeg vedhæftet et screenshot af min router opsætning og syntes jeg har åbent for de rigtige porte.


    Med min gamle router skulle jeg ikke ind og ændre i opsætning af Fullrate routere for at kunne hente Linux Image osv ned - så jeg tror ikke det er der fejlen ligger gemt. Men jeg er i gang med at undersøge det nærmere.


    Tak for jeres bud - men tror desværre ikke vi har fundet en løsning endnu.

  • Alternativt kunne det være et DNS problem, altså den service der oversætter f.eks. google.com til 173.194.65.113.
    Dine NAS' har sandsynligvis en funktion, hvor fra du kan pinge servere, der vil jeg anbefale dig at prøve først med google.com og dernæst med ip adressen 173.194.65.113, hvis den første ikke virker men den anden gør har du et DNS problem.


    Hvordan har du ellers tilsluttet din nye router til netværket?
    Hvis din fullrate router er sat op til at route og din asus router ikke er anvendt som router, dvs at den er tilsluttet på en port der ikke er markeret WAN/Internet/modem/osv, kan der være et problem med at al traffik fra NASen bliver sendt til Asus routeren som i denne konfiguration ikke har nogen internet forbindelse.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det kunne godt tyde på et DNS problem.


    Jeg har ikke fundet en mulighed for at pinge fra mine to DS servere - hvis nogen kan hjælpe mig vil jeg sætte stor pris på det.


    Men ingen af de to servere kan tilgå synology.com og hente automatiske opdateringer = de kan altså ikke se noget uden for mit lille hjemmenetværk.


    Hvordan for jeg løst dette problem?


    Mvh Stubkier

  • Hvis det er et DNS problem, så vil jeg anbefale dig at starte med at undersøge dine NAS' IP adresse indstillinger.
    Hvis du har sat ip adresserne statisk, så er det muligt at DNS server indstillingerne ikke er opsat korrekt.
    Jeg vil derfor anbefale dig at sætte dine NAS' til at hente IP adresser dynamisk (dvs. vha. DHCP), du burde kunne indstille din router til at den giver dine NAS' de samme adresser hver gang, så der er reelt set intet behov for at sætte det op statisk.


    Hvis det ikke løser problemet, kan du så ikke svare mig på nogle af de ting jeg har spurgt til tidligere?
    Altså om du betaler for en ekstern ip adresse hos fullrate(offentlig ip i fullrate jargon)
    Hvordan din asus router er forbundet til fullrates router? (her tænker jeg om kablet fra fullrates router går ind i wan/internet/modem/osv indgangen)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg skal prøve at svare på alle spørgsmålene.


    1) Nej min fullrate router kører ikke i bridge mode. Den er sat til at forwarde til min routers IP og alle porte fra 0 til 65536.


    2) Nej jeg har ikke betalt ekstra for en offentlig fast IP adresse. Det havde jeg heller ikke med min gamle router opsætning


    3) Min Asus router er sat til at forwarde traffikken til den ene nas (med fast IP) den anden kører med dynamisk IP men de opfører sig ens.


    4)Forbindelse kommer ind i huset -> FullrateASDL router - > Wan port på asus router > Lan porte til resten af netværket.


    5) har nu prøvet at installere Utorrent og det kan fint hente de forskellige ting på min PC.


    Sætter meget pris på din hjælp.

  • Jeg syntes du skal prøve at kigge på dine NAS' DNS indstillinger igen, et forslag kunne være at tvinge dine NAS' til at anvende googles DNS servere på 8.8.8.8 og 8.8.4.4.


    Eftersom du alligevel anvender fullrates router som en router, syntes jeg at du skal opsætte dit netværk så din Asus router ikke router.
    Formålet er at det generelt set er skidt at have to NAT routere på ens netværk (det er langsomt), så uanset hvad er det en forbedring og hvis du er lidt heldig løser det også dit problem.
    For at opnå dette skal du gøre følgende:

    • Login på Asus routens webinterface og slå DHCP serveren fra
    • (valgfrit men anbefalet) Ændrer routerens interne ip adresse til noget i samme subnet som fullrate routeren, men noget som ikke er i brug og som sandsynligvis ikke bliver brugt, som 192.168.1.254, formålet er at så kan du tilgå routens brugerflade efter disse ændringer.
    • Kablet som gik fra Fullrates adsl router, skal nu forbindes til en port som IKKE er WAN.


    Det jeg tænker kan være problemet, som måske kan løses ved at gøre dette, er et subnet problem, som også kan løses ved at ændre Asus routerens subnet til f.eks. 192.168.2.0/24, men ovenstående er omtrent lige så nemt (hvis ikke nemmere) og det er en teknisk bedre løsning.
    Det skal i øvrigt i samme åndedrat nævnes, at den teknisk bedste løsning er at få sat Fullrates router i bridge mode og anvende Asus routeren som router, da denne næsten med garanti vil performe bedre.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.