Overclocker MSI mb ligeså godt som andre?

  • Det er det sjældent i moderne tid. Men jeg kan bestemt ikke klage over MSI' løsninger. Det er bestemt kvalitet!

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Synes bare nogle gange man læser at den ene producent er bedre når det kommer an på oc?

    Det kommer helt an på hvad det er for et bundkort.


    Begge producenter laver jo low budget bundkort hvor strømforsyningen til processoren ikke er verdens bedste. Men både MSI og Asus er helt klart de to store drenge når det kommer til OC bundkorts.


    Har skiftet meget i mellem Asus og MSI selv, men det suverænt bedste bundkort jeg har ejet var et MSI Big Bang Xpower det kunne bare alt dog undtagen at lave kaffe.

  • Well, hvis du har 2 kort i samme segment fra MSI og Asus, så burde de være af samme kvalitet og i forlængelse af det kunne overclocke mere eller mindre lige godt.
    Der er naturligvis afstikkere fra begge lejre, og som oftest er det mere et issue med en bios opdatering end den egentlige byggekvalitet af bundkortet.


    I nyere tid har jeg holdt mig til Asus bundkort, der sidder dog en I7-2600K og et MSI Big Bang-Marshal i min kærestes PC, og det spiller altså bare, at den så kun bliver brugt til farmville er en anden snak :rolleyes:


    Før i tiden sværgede jeg til Abit da Asus var lidt af et lotteri med at få den rigtige revision af bundkortet.

  • Ja alle bundkort klarer sig næsten ligeså godt. Dog har jeg arbejdet med alle mærker, og gigabyte er nok nogle af dem sim jeg rangsere lavere. Kvaliten er bare ikke ligeså god.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • det skal nok passe men mit gamle ud3 som er en af de dårligste som gigabyte laver kørte lige så fejlfrit sim mit g1 sniper ;)


    jeg havde det oppe på 4.8 GHz med en 2500k uden noget problem :)

  • du er faktisk rigtigt godt kørende hvis du bare holder dig til en af det 3 store producenter. GIGABYTE, ASUS og MSI.

  • som udgangspunkt, så længe du køre mid/high end bundkort og ikke de helt billige, vil du ofte ikke opleve den store forskel.


    det er først når du kommer oppe i de helt høje clocks, bundkortet rigtigt begynder at få betydning (hvilke som er det bedst) ..


    f.eks. har Asus med deres nye ROG bundkort lige brudt 4 verdens rekorder.. jeg vil personligt meget gerne se om ikke det også burde være muligt at nå helt derop med f.eks. nogen af MSI's top modeller eller sådan noget, men umildbart lyder det lidt som, at "this is something no one else has been able to achive before" (jeg er ikke lige nogen stor ekspert i OC selv, og har kun lavet små overclockinger, så dette er blot min forståelse af tingene..)


    http://rog.asus.com/183622012/…og-smashes-world-records/



    http://rog.asus.com/164362012/…quency-world-record-more/



    men altså.. jeg vil nok tage det kort jeg overvejer, samt et par andre i samme range, tage deres specs, og sammenligne dem derfra.. kan huske under en sammenligning af nogen af Asus top modellerne - den ene var enten en Rampage Extreme eller Maximus Extreme, mens den anden var en Sabertooth - der kom vi frem til, at du ville få bedre OC med Maximus / Rampage (hvilke af dem det nu var), mens du med Sabertooth f.eks. havde mulighed for mere RAM, og havde andre fordele - men med den anden kunne man f.eks. køre hurtigere ram end i sabertoothen... osv osv..


    så.. se hvad der passer bedst til hvad du vil bruge det til..


    personligt køber jeg altid Asus bundkort (både til eget setup, og computere jeg samler for folk), og det har jeg gjort siden mit gamle Intel Pentium D 940 setup for mange år siden.. er glad og tilfreds med Asus, så har ikke haft grund eller lyst til at prøve andet.. ^^

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU