Valg af Kabinet: Corsair Obsidian 800, NZXT Swich 810 eller... ?

  • I en anden tråd er jeg (næsten) blevet overbevist om, at jeg selv skal samle min nye pc:
    Jeg skal have et stort kabinet, der såvidt muligt er fremtidssikret, hvis jeg på et tidspunkt ønsker custom vandkøling, mange drev og alt muligt andet.


    Jeg lurer på Corsairs Obsidian 800, der tiltaler mig fordi:
    - jeg gætter på, at det er relativt støvsvagt med lukkede sider og støjdæmpning
    - Corsair tilbyder i øvrigt lukket vandkøling, psu og gode ramblokke, silent fans og ssd-drev og jeg har ikke kunne finde andre, der tilbyder "hele pakken".


    Det er dog dyrt (findes der billigere muligheder i udlandet?)
    Gode råd til alternativer? NZXT's Swich 810 eller andre?
    KRS
    Ps. Hey - jeg ved, dette har været diskuteret før, men måske er der nye meninger om emnet?

  • tja crossair obsidian 800D skulle være et godt kabinet men ved også cooler master haf serien skulle være god hvis du vil lave custom vandkøling, men du skal også regne med at custom vandkøling er rimelig stille i forvejende så det er ikke nær så vigtigt at købe et silents kabinet i dette tilfælde så hvis jeg var dig vil jeg tag cooler mastert haf x :D




    Review af crossair: http://www.hardwareheaven.com/…dian-800d-conclusion.html


    Review af cooler master haf: http://www.hardwareheaven.com/…se-review-conclusion.html

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Enig - Cooler Master haf X er et godt bud og noget billigere!


    ...menmen... custom vandkøling er et fremtidigt projekt for mig (det bliver en stor nok udfordring at samle selve computeren), så i 1. omgang vil jeg gerne have lukket vandkøling. Og der har Corsair en løsning (H100), hvilket Cooler Master tilsyneladende ikke har (?)


    Derudover vurderer jeg, at haf X er noget mere støjende (sålænge der ikke bruges vandkøling).

  • Tror ikke det gør så meget hvis du bare har nogle ordenlig køler til den og cooler master haf x har mere plads til store køler derfor er den god til custom vandkøling :)


    //edit lidt surt for dig hvis du skal had en h100 da komplett lige har haft tilbud på vandkøling og køler :)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • corsair 800D er klart at fortrække til vandkøling. Det er de små detaljer folk overser når de siger HAF x. og så tænker de heller ikke på kvalitet.


    Udover det så er HAF x (efter min mening) ikke noget jeg ville ha stående fremme ikke engang i min garage. det er så grimt.



    Hvis du kan vente går der rygter om at der skulle være en ny version af 800D på vej.

  • Haf X er grimt, men for dælen da det er funktionelt!
    Jeg tror aldrig jeg har haft et kabinet der giver så god mulighed for et godt airflow.
    Jeg har en triple radiator siddende i toppen af mit, det bliver dog snart skiftet til fordel for et modded Lian Li hvor der kan sidde både quad og triple radiator internt.

  • Haf X fik jeg af min bror, da han gik over til laptop. Kan kun sige at funktionaliteten er i orden og der er ikke det, der ikke kan proppes i det.
    Desværre er jeg blevet lidt for keen på matx, så det kabinet er alt for gigantisk til mig. Desuden er det som i andre siger - ikke ret kønt ;)
    Er man ligeglad med stilrenhed eller elsker konfirmationsbling, så er det et kabinet der kan anbefales meget varmt.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • 800D er fint så længe det er til vand, men til luft er det ikke særlig godt. -airflowet er simpelthen ringe.


    Ville langt hellere tage et Switch 810, hvis du vil holde det lidt nede i pris. Hvis det ikke gøre noget at det koster lidt ekstra for at få noget kvali, kan du gøre som jeg selv gjorde nogle måneder tilbage, nemlig tage et Lian Li A77F ;)
    Der er som standard plads til en 280mm i toppen, (bruger selv en HW labs SR-1), og i fronten kan du få plads til en 360mm, og stadig have 3 51/4 slots tilbage.
    Dog koster det ca,- 2500 fra Caseking

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Har set lidt nærmere på Switch 810 og indtil videre holder jeg mig til det... så har jeg styr på kabinet og processer, så jeg går videre til valg af ram + bundkort. Det giver sikkert anledning til flere spg.


    Tak for inputs!