bugs on the screen

  • hey, har lige spottet et par "tordenfluer" der kravler rundt bage min skærm,
    altså mellem lyset og glasset 8|
    opdagede det på googel og troede først at det var noget de havet lavet på deres side,
    men de små sataner fulgte sku med her over på tweak :boxed:
    den ene fiser rundt "på" skærmen og den anden ligner en død pixel fejl :cursing:

  • Er der et spørgsmål? :P


    Men ja det er surt, har også selv én enkelt i en af mine skærme, har lært at holde vinduerne lukket om sommeren :razz:

  • hehe, nej det var ikke så meget et spørgsmål, havde bare brug for at ventilere lidt,
    nu er der så også kommet en i min anden skærm :rolleyes:


    måske jeg skulle have lyttet til dit råd :whistling:


    men nu du nævner det, er der noget man kan gøre for at fjerne dem,
    der er 2 i min 24" og 1 i min 19"
    det ville være rart hvis man kunne gøre et eller andet?

  • Hvis de ikke er døde, så kan du "guide" dem ud med en lille lommelygte og noget tålmodighed. Sluk skærmen og lys en vej for tordenfluen.


    Hvis panelet ikke er samlet i ét modul, men lagene kan skilles ad (de findes), så kan du skille skærmen ad og tage dem væk (det bryder dog garantien).


    Har aldrig haft en eneste i mine skærme nogensinde (på trods af en voldsom tordenflueepidemi det forrige sted jeg boede grundet en nabo.... der var milliarder af tordenfluer), men metoden med lygten har virket for mig, første gang fik jeg en enkelt tordenflue lokked helt ud til kanten på en kammis skærm så den knapt kunne ses, hvilket er bedre end én der sidder lige durk i synet :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg ved ikke om de er brændt fast?


    Jeg de stoppede dog hurtigt med at bevægesig,
    Den ene begyndte at løbe rundt dagen efter igen,
    Men endte samme sted (midt på skærmen)
    De sidder nu begge med 2 cm. Mellem rum..



    Jeg fik også den ide med en lygte, men det hjalp ikke noget, jeg kunne dog se lygten lyste gennem skærmen oppe fra og ned, men de var ligeglade..

  • Jeg fik også den ide med en lygte, men det hjalp ikke noget, jeg kunne dog se lygten lyste gennem skærmen oppe fra og ned, men de var ligeglade..

    Det kan hjælpe at slukke resten af lyset i rummet, og man skal lyse på panelet forfra, så de følger strålen. Tordenfluer er som myg og vil gøre alt for at komme til et lys.


    Det kan dog være at du har ventet for længe og de nu er for svage og udsultede til at følge med... Man skal helst gøre det så snart man opdager dem.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Tak for rådene, ja ved ikke hvorfor jeg ikke prøvede at lyse fra fronten,
    Må jeg prøve hvis jeg er så uheldig at der kommer flere..


    Da jeg prøvede mens de var i live, havde de pænt fart på bag skærmen,
    De virkede i hvert fald ikke sløve..