X box eller Nintendo

  • Jeg skal til at anskaffe mig et nyt spille konsol.


    Men jeg ved ikke om det skal være en Xbox eller Nintendo Wii.


    Jeg er mest til fodboldspil og krigsspil.


    Hvilken en af de konsoller er bedst??

  • Wii'en har slet ikke ydeevnen til "krigsspil" som Battlefield og lign.


    Den er mere egnet til platform spil og "aktive" spil hvor du svinger din wiimote controller rundt i luften.


    Så jeg vil råde dig til at kigge på udvalget af spil til enten Xbox eller PS3 - de er hvad du leder efter.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Står valget mellem de 2 så xbox grundet performance.


    Står valget mellem xbox og ps3, så ville jeg vælge (og har valgt) ps3 grundet blu-ray drev som jeg bruger meget til film. Nogle siger dog at spil yder bedre / ser bedre ud på xbox, men det aner jeg intet om og bryder mig ikke om at Microsoft tvinger folk til at betale et beløb månedligt for at kunne spille online :S

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg har selv haft både Wii, PS3 og Xbox360 på samme tid, og det eneste jeg har tilbage nu er Xbox'en.
    Wii'en er efter min mening en konsol for børn.
    PS3'en har sine fordele, så som bluray, men har man allerede en bluray-afspiller eller ser sine film fra fx online stream services,
    synes jeg bestemt ikke valget bør falde på PS3'en.


    Hvis man spiller online med venner og bekendte, er min erfaring ihvert fald at online delen er MEGET bedre på Xbox'en.
    Og jo, det koster da lidt. Men køber man sit Xbox Live Hold på nettet i stedet for hos Microsoft, er der MANGE penge at spare.
    Det kan fås til lidt over 20 kr./mdr.
    Det burde alle have råd til.





    Sent fra Tapatalk på min iPad.

  • Du kunne evt. vente nogle måneder til WiiU udkommer, for den oprindelige Wii synger vist sit sidste vers.
    Ellers ville jeg klart vælge en Xbox. Har selv haft to stk. af den, men har nu valgt bare at bruge Xbox kontrolleren til PC'en på de spil, det fungerer til.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • det rigtige svar har ikke noget med hestekrafter at göre, det som har det mere at göre er om du vil spille disse spil med en standard controller, eller en nyudviklet metode som det er på Wii. Jeg synes at det er rigtig fedt på Wii´en og den er jo megabillig og spillene kan köbes overalt for små penge


    du kan jo også få en WiiU og spille det gamle Wii spil på den, så får du hestekraft, netflix uden at betale gold og kan spille alle Wii spil som koster næsten ingenting mere


    så helt klart mit svar er Wii eller WiiU.

  • Det er et halvt år siden diskussionen kørte - mon nu ikke at OP har fundet sit valg siden da? :S

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Wii u , Xbox360 eller PS3 - tja det sgu svært det meget en smagssag, men de eklusive titler kan være en god indikator om hvad du burde købe.



    http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Xbox_360-only_games


    http://en.wikipedia.org/wiki/C…:PlayStation_3-only_games


    http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Wii-only_games

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU