htpc selvbyg hvad skal jeg vælge.

  • hej.


    jeg går med tanken om og bygget et htpc har skal også fundet kabinet til det og det hele.


    http://www.komplett.dk/k/ki.as...


    men står og er lidt i tvivl med cpu mbo osv. håber nogle kan hjælpe mig har en smule krav til hvad det hele skal kunne klare.


    der skal være 3 hdd med 6tb i alt
    den skal kunne downloade og uploade mens den streamer til min appel boks mens jeg skal kunne se film på den i stuen.
    vil gerne have noget med intel kerne.


    og
    den skal gerne være støjsvag. har siddet og kigget en del og jeg ender
    på en 7000 for det hele og det syntes jeg evt er en smule dyrt..


    håber i kan hjælpe med et setup der vil virke.

  • Nu ved jeg godt at du skriver at du gerne vil have noget med en Intel CPU, men du bør i det mindste overveje noget AMD baseret også.
    Dette bundkort fra Asus, har en atom lignende CPU (performance mæssigt og strøm mæssigt) og er derfor oplagt til en HTPC som også skal fungere som NAS: LINK


    Hvis du vil have lidt mere kraft, vil jeg umiddelbart anbefale at kigge på en lowend Intel CPU og et H61 bundkort, men vær opmærksom på at der er en mindre bug der gør at Intel CPUer der gør at videoer indspillet ved 23,976 fps bliver afspillet ved 24fps i stedet(betyder en frame gentaget en gang i mellem).
    Der skulle være en fiks til dette der gør, at problemet bliver minimeret yderligere, men jeg er ikke sikker på hvor udbredt den er.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Har du kigget på de færdige løsninger på HTPC'er der er på market pt?
    - boxeebox
    - Apple TV
    - Popcorn Hour
    - Western Digital Live
    - osv.


    Jeg har selv prøvet at bygge et par HTPC'er fra bunden af - efter at have brændt alt for mange penge af er jeg endt med en BoxeeBox.


    Det virker bare og alt spiller max. Hvis du kun skal bruge HTPC'en til streaming syntes jeg du skal overveje det nøje om det kan svare sig at bygge dit eget fra bunden af.


    Med dit budget har ud råd til at købe en Boxeebox og en fin 4 disk nas fx synology ds 412 med den plads du har brug for. I mine øjne virker det som en langt bedre løsning.


    mvh Simon