Tablet/E-reader til studiebrug?

• Hej

Jeg har mulighed for at købe de fleste af mine studie-bøger som pdf-filer. Derfor overvejer jeg at droppe papir-udgaven, og købe en E-reader eller tablet. Jeg ved intet om markedet, og har brug for hjælp til at finde den rigtige løsning.

Mange af bøgerne er fyldt med vigtige figurer i flere farver, så kan jeg allerede her udelukke e-readeren?

Hvordan er en tablet af sidde og læse på i flere timer af gangen? Jeg skal i perioder læse 10-12 timer om dagen, 7 dage om ugen. Jeg har adgang til strøm, så bare den holder 6-8 timer er jeg tilfreds.

Jeg skal ikke bruge den til ret meget andet end læsning, og den må gerne være i en rimelig prisklasse.

Hvad ville I vælge?

• Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter en billigt brugt iPad 2.

eller en 1'er for den sags skyld.. de kan jo det samme og hvis det bare er til læsning er 1'eren lige så god. men hvis det er så koster en ipad 2 kun 3000 hvilke jo ikke er slemt.

.-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

.-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

• Vil ikke anbefale at købe 1'eren.
    Jo måske, hvis du er 100% sikker på den aldrig skal bruges til andet en som e-book.

For ellers er den sgu lidt for langsom.
    Der får du en del mere ud af 2'eren, og de er altså ikke så dyre mere brugt efter den nye iPad kom.

• Hvis læsning er det primære formål, ville jeg nok nappe en Kindle eller iPad 3. Jeg finder ihvertfald sidstnævnte langt bedre at læse på i længere tid, end det var tilfældet med iPad 2eren - og bedre end min PC også :)

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• Hvis læsning er det primære formål, ville jeg nok nappe en Kindle eller iPad 3. Jeg finder ihvertfald sidstnævnte langt bedre at læse på i længere tid, end det var tilfældet med iPad 2eren - og bedre end min PC også :)

den nye ipad koster jo bare kassen sammenlignet med en brugt ipad 2