Er min HTPC overkill?


  • Jeg snakkede med en fra komplet han foreslog mig dette setup:
    Det er ca den samme pris som det du henviser til :)


    Core i3 2100
    kr. 793,00


    OCZ 60GB Vertex 2 Extended Series
    kr. 599,49


    Kingston ValueRAM 2x4GB
    kr. 302,00


    Fractal Design Array R2 Mini ITX NAS Case
    kr. 1.179,00


    ZOTAC H67-ITX WiFi
    kr. 969,00


    Ialt: kr. 3.842,49


    Kabinettet Fractal Design Array R2 er også godt som NAS ved jeg... Og så er det sk!?& lækkert..
    Er der nogen fordele ved Micro-ATX og bare i det hele taget dit setup? :)


    Mvh
    Christian

  • Puha, det er osse et fint system, han har fundet til dig :9xo .


    Der er ingen forskel, jeg valgte så bare micro ATX, fordi det fylder lidt mere i kabinettet og giver lidt mere plads mellem de forskellige dele.


    Zotac har et rigtigt godt navn indenfor de små bundkort, så det valg er lige spot on :9xo ;) .


    Kabinettet er jo en smagssag, jeg ved bare af egen erfaring at kvinder og aluminium, så sker der et eller andet med dem. Du vil så samtidig have en fordel ved at kunne sige til hende, at hun har givet dig et kabinet fra 1 af de 2 bedste kabinet producenter i hele verden.
    Det vil få hende til at føle sig speciel og godt tilfreds hvilket måske kan komme dig til gode på et helt andet plan end lige computeren :T .
    Aluminium ser godt ud at have stående fremme og det er langt vigtigere for dem, end funktionen egentlig er.
    Se bare på hvorfor mange af dem elsker en Iphone, de er da ski' ligeglade med om den virker efter hensigten, når bare den er køn ;) .


    Jeg var gået efter 100% aluminium, og rost hende helt op i skyerne, så hun rigtig vil føle sig glad, det kan jo kun komme én selv tilgode i sidste ende :9xo.
    At få noget nyt hardware, som hun osse kan sætte pris på ved at se på det, det er sgu da en win-win situation, som du ikke må lade dig slippe af hænde :D , den her havde jeg altså udnyttet til fulde og på alle planer :9xo :T :D ^^ .


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Har ikke fundet et kort efter jeg bundkortet er skifte ud med det Zotac. Men skulle gerne have med Dual tuner da min kæreste ikke vil skifte yousee boksen ud hvis det ikke er Dual tuner :)
    Der behøver ikke at være kortlæser i da kortet kun er demand tjenester og "start forfra". Ville gerne have "Start forfra". Men man må jo nøjes :(



    Har set din fine besked Sam :) skal nok svarer når jeg får tid :D