Go, Nem NAS, som dur til Apple

  • Hey...


    Har en dejlig Qnap 209 til at stå, som jeg bare ikke rigtig kan finde ud af at sætte op til de ting jeg vil bruge den til.


    Så ville høre hvad folk ellers har af gode NAS som de kan henvise til?


    Krav:


    1. Den skal være let at få på nettet så jeg kan logge på den hvor som helst.
    2. Den skal kune køre TimeMachine
    3. Andre Apple ting så som itunes og apple tv skl kunne bruge den :)
    4. Gerne ha min 2 Slots til HD'er

  • Synology's er rimeligt lige til at gå til, og opfylder dine punkter (afhængigt af hvad du vil have apple tv til at tilgå og hvordan)


    /ask

  • Synology's er rimeligt lige til at gå til, og opfylder dine punkter (afhængigt af hvad du vil have apple tv til at tilgå og hvordan)


    /ask

    Oki, har nemlig en Qnap 209 nu, og den syntes jeg bare ikke jeg kan få på nettet, til at være min timemachine, eller arbejde sammen med mig :(

  • Normalt plejer man at sige at QNAP og synology ligger i nogenlunde samme klasse, med hensyn til hardware og software kvalitet.
    Derfor kunne man let forestille sig at hvis du går hen og køber en Synology NAS får du de samme problemer med at sætte den op til det du skal bruge den til.


    Hvilke af dine krav har du problemer med din nuværende NAS?
    Timemachine konfiguration kan du finde en guide til at få opsat på deres hjemmeside: LINK


    Hvis det er adgangen udefra, kan du kigge på at sætte en FTP server op.


    Helt generelt vil det sikkert også være en god ide at opdatere dens firmware, det kan jo være at de har udsendt nogle fejlrettelser som forårsager de problemer du har.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jamen kan hverken sætte mit iTunes op på den, eller sætte den op til nettet, den vil ikke virke med det DNS, men ved ikke om det er det samme med FTP?


    Jeg kan ikke se den fra min Apple TV2 da den jo ikke er sat op til itunes, og tror kun den kan se mine film og billeder igennem det :(

  • I første omgang kan du ignorere DDNS, det er kun hvis du vil anvende en URL i stedet for din eksterne ip (det vil sige, den IP adresse man kan finde din hjemmeinternet forbindelse på når du er prøver at forbinde udefra).


    En måde at finde din eksterne ip adresse er f.eks. at gå ind på hjemmesiden www.myip.dk hjemmefra, så burde den fortælle dig hvilken ip adresse du har udadtil på internettet.


    Hvis du vil tilgå den udefra, bliver du nødt til at gøre dig nogle tanker om hvordan du vil gøre det, derfor jeg nævnte FTP som en mulighed, men jeg kan se at QNAP har en funktionalitet kaldet Web file manager som ser ud til at kunne gøre tricket: LINK


    For at du kan anvende den, bliver du dog nødt til at forwarde porte i din router til din NAS jeg vil anbefale at anvende port 443 og så anvende https://din-eksterne-ip/cgi-bin/filemanager/ (bemærk at der står https og ikke http) til at tilgå serveren udefra (internt skal du muligvis benytte den ip adresse NASen har fået tildelt internt).


    Med hensyn til det med din Apple TV2, ser det ud til at du skal aktivere itunes serveren, der er en guide her: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • nu er det ikke noget jeg selv har leget med, altså en nas, har dog selv en server stående jeg hygger mig med.


    Har du instillet din router til og lade nas'en snakke direkte med det store internet?


    Du kan evt prøve og sætte den i DMZ-mode og se om du så kan få det til at virke.


    Ellers hvis din router understøtter en form for DNS-service så sæt den op på det og forward de porte som de nas behøver.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW