Tilgå tenvis ipcam udefra, fra Andriod.. HJJJÆÆLPP

• Hej folkens, jeg mangler noget proff hjælp her.

Jeg har en Tenvis ipcam som jeg leger lidt med i hjemmet og det fungere strålende så længe jeg holder mit på mit wifi. Der kan jeg både tilgå den fra computeren via browseren og med hjælp fra en lille app (Tinycam) fungere det også perfekt fra mobilen.

Når jeg så forsøger, at lave en port forward på bort 80, som kameraet køre på, så kan jeg stadig ikke tilgå kameraet fra mobilen, og mobilens eget net (3G)

Hvad mangler, jeg at gøre, eller hvad gør jeg forkert?

Det skal lige siges, at mit hjemme netvær (Wifi) er også 3g net som bare er koblet til en 3g router. Jeg ved ikke om det har noget, at sige. Men mit forsøg fungere ihvertfalde ikke, og det savner jeg.

Håber i kan hjælpe.

PÅ forhånd tak. :cheers:

• Har du husket at forward'e porten til den rigtige lokal IP?
    Altså dit kameras IP.
    Kan kameraet sættes til at bruge en anden port end 80?

Har du husket at forward'e porten til den rigtige lokal IP?
    Altså dit kameras IP.
    Kan kameraet sættes til at bruge en anden port end 80?

Ja det synes jeg, at jeg har ja. Og hvis jeg har forstået det rigtig, er adressen jeg skal bruge udefra når jeg så vil på min kamera ikke min ekstern ipadresse, altså den fra myip.com???

Kameraet kan godt sættes op til, at bruge en anden port! Har du nogen forslag til nogen som skulle være bedre?

• Det er din eksterne IP du skal bruge.
    De IP'er din router giver dine enheder derhjemme er lokale IP'er så alle enheder kan deles om én fælles ekstern IP.
    Når du så forward'er en port i din router, ved den, at når der kommer en udefra der gerne vil have kontakt med fx dit kamera,
    kan router se du har forward'ed en port til den, og derfor kan routeren se hvilken vej den skal sende data'en.

Men lige nettop port 80, er jo brugt til den almindelige http protekol, altså normal surf på internettet.
    Så jeg vil foreslå dig at vælge en anden.

Du kan vælge en port helt op til 65500, så der er mere eller mindre frit valg.
    Du kan dog se her hvilke porte der er fastsat til en bestemt form for data:
    http://en.wikipedia.org/wiki/L…_TCP_and_UDP_port_numbers

Så vælg en der ikke er på den liste, så burde der ikke være nogen problemer med konflikter.