Jeg har 10.000kr til den bedst mulige pc, HJÆLP!

  • Faxi: Den liste er ikke meget anvendelig til at finde IRL performance.


    Hvis du f.eks. i stedet finder sammenligninger af kortene i de spil, du faktisk spiller, så er gtx580 efterladt i støvet.
    Her er f.eks. en test i BF3: http://www.anandtech.com/show/…-radeon-hd-7970-review/22


    Du kan uden problemer smide en 2700k i7 i den PC senere, hvis du, imod min forventning, ikke er tilfreds med 2500k i5 ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • http://www.sharkgaming.dk/msharkintel-konf.html


    Og så vil jeg tage at putte ÉT stks 580gtx kort i, istedet for 2x 570gtx


    Og så når ét 580 ikke er nok mere, kan jeg putte et til i, den er nemlig klar til SLI, ifølge sharkgaming.


    Desuden har jeg sku ikke råd til det Radeon grafikkort guys :) - Det bliver en del over budgettet desværre :rolleyes:


    Kommer til at køre mange programmer på en gang, og der er det vidst bedst at have en i7 processor til at handle det..


    Og Renegger, jeg læste en post fra en Gamemaster fra World of warcraft forums, :


    http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/1083360040


    - Den blå tekst er Gamemasteren, de PLEJER at ha' styr på deres info.


    Og det er mainly WoW jeg ville spille og så samtidig recorde.


    Prolly også noget BF3 !

  • http://www.guru3d.com/article/…d-core-i7-2600k-review/19


    i5 2500k VERSUS i7 2600k


    INTERESSANT! - Der er en væsentlig forskel på de to kort på visse punkter, dog under memory read / write
    står de to processorer relativt tæt på hinanden.


    Det hele handler sku egentlig bare om det her:


    2x 570 sli gpu's - i5 2500k processor
    VS
    2x 560 ti SLI gpu's - i7 2600k processor
    VS
    1x 580 GPU - i7 2600k processor


    HVAD ER BEDST, i forhold til gaming, sony vegas editing, fraps filmene i BF3/WoW.


    Jeg skal købe min pc imorgen, og ja det egentlig bare det dér dilemma jeg har lige nu.


    Giv med glæde et svar, og det bud der kommer, ender nok med at være dét jeg gør!!


    Kan ikke takke jer nok for hjælpen indtil videre though! :love:


    - Faxi, let's finish this sh*t! :9xo

  • i5 2500k med 2x gtx 570 klart det bedste valg ;) Jeg spiller selv wow og filmer, samt har engang brugt sony vegas. Jeg havde ingen hastighedsproblemer, og du vil klart få mere for to gtx 570 i spil, end du vil få for en 2600k i vegas, for i spil er der ingen forskel på de to processore!


    Og i forhold til det jeg sagde med fps spikes med SLI, kan du jo se om det er for slemt, og hvis det er kan du jo slå det ene fra, men jeg oplever det sjældent, måske bliver det ikke et problem for dig, og den ekstra ydelse du får i BF3 kan klart kompensere for det. 2x 570 er laaangt bedre end et enkelt 580 :)

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • i5 2500k med 2x gtx 570 klart det bedste valg ;) Jeg spiller selv wow og filmer, samt har engang brugt sony vegas. Jeg havde ingen hastighedsproblemer, og du vil klart få mere for to gtx 570 i spil, end du vil få for en 2600k i vegas, for i spil er der ingen forskel på de to processore!


    Og i forhold til det jeg sagde med fps spikes med SLI, kan du jo se om det er for slemt, og hvis det er kan du jo slå det ene fra, men jeg oplever det sjældent, måske bliver det ikke et problem for dig, og den ekstra ydelse du får i BF3 kan klart kompensere for det. 2x 570 er laaangt bedre end et enkelt 580 :)


    :goodpost:


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • JEg forstår ikke din logik Faxi.. Det må jeg ærligt talt indrømme.


    Du siger du ikke har råd til Radeon HD 7970, men den PC jeg linker til ligger under den pris for dem du nu står og svæver imellem?


    Du linker til en side, hvor de siger at WOW ikke er den bedste ven med SLI/Crossfire, siger at det er dette spil du vil bruge mest hvorefter du foreslår en SLI-løsning?



    Her er hvad jeg får ud af tests af hd 7970 i WOW.:
    1. HD 7970 er den bedste singlegpu løsning til WoW.
    2. GTX590 er praktisk talt en bedre dual-gpu løsning end GTX570 i SLI og HD 7970 ligger ikke langt bagefter.


    Kan ikke helt se fidusen i at købe gtx570 i SLI.
    Ved at købe hd 7970 frem for dette er der også disse fordele:
    1. Microstuttering fra SLI vil ikke være der.
    2. Du kan købe endnu et hd 7970 senere, så du er ikke låst fast hvad angår opgradering af gfx, hvilket du er med GTX570 i SLI.
    3. Mindre strømforbrug
    4. Mindre varme.
    5. Nyere teknologi. Her er jeg igen forvirret, fordi du er bekymret for at en gammel i5 er dårligere end en ny i7, selvom de er fra samme tidspunkt, men tøver ikke med at købe den gamle gfx-teknologi (GTX580, 570) i stedet for det sprit nye HD 7970, som ikke engang vil koste dig mere.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet 2 gange, sidst af Renegger ().

  • I see your point renegger.


    Men tror det var en kombination af 4 dages intensiv forum talking, 200tests taken, 50 reviews læst, stresset fra den fact at jeg skal bestille den idag, alt sammen kogt ned i en stor mærkelig samling.



    Det ski måske bare fordi at prisen er 1200kr lavere, og kan ikke forestille mig at en pc, så meget lavere i pris, er bedre end én til 9.999kr.. som faktisk har været helt oppe på 12.999kr, inden tilbuddet kom.


    Men ja, hd7970 er saatme ikk dårligt..
    Hmm så bliver det jo nok det jeg gør, det en god pointe du kom med der,


    Er de andre også enige fordi så laver jeg en ordre nu :rules:



    - Jeg vil nok købe den du linkede renegger http://topdata.dk/product.asp?product=8153
    Men vil gerne bruge af det budget jeg har, så har du/i et forslag til hvordan den kan gøres en smuuule bedre, og så ende på 10k som jeg gerne vil give.


    hvis man går ind under "evt. ændringer tryk her", kan man opgradere nogle ting nemlig:)

  • Skriv/ring til topdata og hør om det er muligt at smide en 2600k i maskinen eller få dig en SSD i den (hælder selv mest til ssd) :D


    Husk at du skal have windows også.


    Hvis du vil kunne køre med to Nvidia-kort i SLI, så skal du vælge et andet bundkort, for det understøtter kun Crossfire. tvivler dog på, at det bliver relevant, da du jo kan køre Crossfire med HD7970, men synes lige du skulle vide at den "begrænsning" altså var der.


    Hvis du vil køre Crossfire engang i fremtiden, så skal du nok også vælge en af de større PSU'er.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Tænkte at jeg ville ændrer bundkortet fra Z68AP til ASUS P8Z68-VGEN3(SLI SUPPORT)


    Lige få trådløs netkort med.



    Ville gerne ha SSD, men tror jeg overlever uden:) den ligger på 9865kr nu :thumbup:


    Styresystem har min stedfar vidst valgt at ordne på sin måde..


    Hvis jeg ændrer det bundkort renegger, kører alt så stadigvæk optimalt, og kan maskinen godt komme til at køre SLI med 2x radeon? Hvilket nok aldrig bliver nødvendigt dog..

  • Du behøver ikke skifte bundkort for at køre med to Radeon-kort, for det hedder Crossfire (AMD) og ikke SLI (Nvidia), men er også når man kører med flere kort. Det bundkort der er i som standard er rigeligt til HD7970 i Crossfire, og du bør faktisk i stedet købe en større strømforsyning, da den måske er en begrænsning for at du kan køre Crossfire.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg ville nok tage: 2. Corsair TX850W Corsair 80+, SLI.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • FX-8120 er et bedre valg som CPU, årsagen til folk anbefaler 2500K frem for FX-8120, er at nu og her bruger de fleste spil 4 kerner, og så yder de meget ens i spil(under 10% forskel).


    Men! 2500K har kun 4 kerner, og efter hånden som tiden går vil flere, og flere spil understøtte 6/8 kerner.. Og så er FX-8120 hurtigere.


    Asus Crosshair V vil give dig mulighed for at godt overclock, og HD7970/HD7950 er helt klart det rigtige valg.


    Gode ram, 2 sæt af disse: http://www.memoryc.com/compute…e68624dualchannelkit.html Det er dog noget 'pis' at skulle sætte dem op i BIOS, hvis du vil ha' rammens fulde ydelse - Men der kan du jo bare sige til.


    Når man køber computer for 10000kr. Så er det som reglen fordi den skal holde mere end 2år, og så er 4 kerner for sløvt, især når man kan få 8 kerner til samme pris.

  • Manden leder efter en komplet færdigsamlet PC, så selvom det er godt at udvide ideer med både Bulldozer og Ivy Bridge, så er Ivy Bridge ikke ude nu (og OP skal bestille snarest) og vi mangler nogle bud på færdige builds med Bulldozer, der opfylder resten af OPs krav (budget og overall komponenter).

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99103&type=pcsystem


    Skift grafikkortet til et HD7970(Koster 1849kr. ekstra) - Pris i alt, stadigt under 10000kr.


    Så har du en god spille computer, med en hurtig 8 kernet CPU - Som kan overclockes, 4ghz burde ikke give problemer, så har du da også rigeligt CPU kraft;)

  • Der er ikke rigtig mulighed for at opgradere PSU, og en Raidmax PSU er noget jeg ville gå en stor bue udenom :S


    2500k, hd7950 med 850w Corsair PSU
    Pris: 9287


    8120, HD7970, og uden en ordenlig PSU:
    Pris: 9544
    Her skal du så tilføje beløbet for at opgradere PSU, hvilket ikke er muligt i deres opgrade-sektion.


    Jeg ville stadig mene at den fra topdata er det bedre valg til prisen.


    Personligt ville jeg selv tage en Bulldozer med henblik på at de 8 kerner nok vil vise deres værd i fremtiden, men kun fordi jeg køber i løsdele og opgraderer trinvist.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().


  • Ja det er en skod strømforsyning, dog Raidmax RX-700AC kan trække 2 rails med hver 23 ampere som max., i praksis levere den 40 ampere som max., hele computeren skal bruge ca. 30 ampere ved et 4ghz overclock under belastning, så den burde kunne trække det:)


    Uden overclock bruger computeren max. 28 ampere.


    En Corsair VX450W strømforsyning(450watt) vil kunne trække systemet med overclock, så det kræver ikke en særligt stor strømforsyning - Dog ville jeg selv ha' valgt en Corsair GS500 strømforsyning, hvis jeg skulle vælge en Corsair til systemet, altid rart med lidt ekstra ampere:)




    Mvh.