MHL-HDMI converter virker ikke (HTC Sensation XL)

  • Hej.


    Jeg har lige købt en MHL-HDMI converter for at kunne bruge min XL på mit TV, men jeg kan ikke få det til at virke.


    Jeg har koblet HDMI-kabel til TV'et og til converteren, har sat mobilens lader til converteren for at give den strøm, og har så koblet converteren til min XL. Jeg har prøvet at genstarte mobilen, og prøvet to forskellige HDMI-kabler der begge har været brugt til noget andet før uden problem, og så har jeg prøvet alle HDMI porte på TV'et.


    Hvad kan jeg mere prøve? Er der noget jeg mangler at gøre, eller en indstilling jeg skal ændre på?

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________

  • Er du helt sikker på at din telefon understøtter MHL?


    Jeg kan ikke se noget information om at den skulle gøre det på HTCs hjemmeside (og gsmarena), i kontrast til sensation xe.
    Links: Sensation xl Sensation xe


    EDIT: Lige et ekstra link til at understrege det: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet 2 gange, sidst af RTM ().

  • Jeg kan godt se der ikke står noget om MHL under XL, som der gør under XE.
    Men på HTC.com/dk hvis man klikker på "Support" og så klikker Sensation XL, og vælger "How-tos" videoen "Se dine favoritfilm med HTC Watch", så fortæller de man kan tilkoble en MHL til HDMi converter og se filmene på sit TV. (Link: http://www.htc.com/dk/help/htc-sensation-xl/)


    Og da jeg ledte efter en convert på nettet, der fandt jeg også en hvor der stod at den kunne bruges til Sensation XL....men den kan jeg jo selvfølgeligt ikke finde igen.


    EDIT....
    Men jeg nu også fundet et andet sted på nettet, hvor de også siger XL ikke har MHL. Det er mystisk hvis HTC har fjernet det fra XL når nu de ældre Sensations har MHL ?(

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________

    Rettet en gang, sidst af SirLonewolf ().

  • Umiddelbart tænker jeg at de kilder kunne være generelle og HTC bare ikke er gode til at opdatere deres oplysninger, men det er helt klart ikke klart fra HTCs side af.


    Når nu folk på xda-developers er i stand til at bekræfte at det ikke er der på den telefon, syntes jeg du skulle prøve at kontakte HTC, de må om nogen kunne sige hvad deres produkter kan.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ja, det er ret mystisk at der ikke er et klart svar. Har fundet på nettet at andre har prøvet at finde svar, uden at finde noget der af- eller bekræfter det. En havde også kontaktet HTC og snakket med en nybegynder der hele tiden skulle spørge en anden, men han fik at vide at Sensation XL var MHL kompatibel. Men der er mere og mere der tyder på den ikke er.
    Jeg har heldigvis lige købt den converter på nettet, så jeg kan da sende den retur og penge tilbage.


    Er der nogen der ved om et Sony Bravia KDL-40EX501 TV har DLNA?

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________

  • Nu gider jeg ikke lige læse manualen, men eftersom der er et link til en guide om hvordan man bruger dlna funktionalitet på det TVs support side (LINK), ser det ikke ud til at være usandsynligt at det TV understøtter DLNA.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • He he he.....Ja, jeg var så lidt mere doven end dig, for jeg havde ikke engang nået at kigge på Sony's hjemmeside :O
    Men det var nu også bare lige hvis nogen vidste det.


    Men RTM.....Tusinde mange tak for hjælpen :9xo

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________

  • Hmm, det forstår jeg ikke....


    Både mobilen og tv'et har DLNA, men jeg kan ikke få det til at virke sammen. TV'et kan ikke finde mobilen.


    Har prøvet før for længe siden, men der kunne jeg ikke finde noget om at TV'et havde DLNA. Jeg er ved at opgive at kunne se film og billeder fra min mobil på mit tv :wacko:

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________

  • Et forslag kunne være at se om du kan få dlna til at virke på dit TV først, f.eks. ved at installere en DLNA server (f.eks. PS3 media server) på din computer og se om du kan streame musik/video osv fra den til dit TV.


    Hvis du kan det, kan du tjekke at mobilen er sat op til at fungere som server, samt at de er på det samme netværk (mobilen skal naturligvis være på det lokale trådløse netværk).


    Det kan helt generelt være en god ide at opdatere TVets firmware, da der kan være nogle opdateringer til deres DLNA klient, det er også værd at bemærke at Sonys TV og PS3 har et ry for at være meget strenge angående hvilke codecs osv. der er anvendt på det medie der skal streames.
    Men det kan du først begynde at tænke på, når du kan se serveren på dit TV.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.