Tryk/følesensorer virker ikke?! hjælp! HTC Tattoo

  • Hej alle.
    Lige pludselig her til aften stoppede tryk- eller følesensoren på min mobil med at virke :[
    Jeg har en HTC Tattoo, så udover skærmen, så er der også en stor knap i midten og 6 små knapper.
    Hver gang Jeg trykker på skærmen, så reagerer den ikke. Men den store knap og de 6 små knapper virker godt nok, men det hjælper jo ikke, når Jeg ikke kan skrive uden at skulle trykke på skærmen. Umiddelbart skulle man tro, at den har været i nærheden af vand og kulde, men det har den ikke. Den har ligget på mit værelse hele dagen.
    Jeg har før oplevet det, men det var imens Jeg brugte den. Der løste Jeg problemet ved at genstarte mobilen.
    Dengang skrev den at input.api gik ned. Men er det muligt at installere det igen, så skærmen virker? Hvis det altså er den applikation?


    Hvad kan Jeg gøre, så skærmen reagerer når Jeg trykker på skærmen?


    Jeg har ikke afinstalleret nogle applikationer, da Jeg kun bruges 4 applikationer.


    Siden kl ca. 21:30 har Jeg ikke kunne bruge den.


    Jeg har prøvet følgende:
    Tænde og slukke telefonen op til flere gange.
    Renset batteriet.
    Skilt telefonen ad og renset den for støv.
    Starte den op uden sim-kort op til flere gange.
    Startet den op og lade den være i et stykke tid, for at se om det virkede.
    Formateret den


    Intet har hjulpet. Jeg ved ikke længere Hvad Jeg skal gøre, så hvad skal Jeg gøre?
    Det er en HTC Tattoo, som blev formateret for fire måneder siden.
    Garantien er udløbet, og Jeg kan ikke gøre brug af reklamationsretten, selvom den først udløber til september '12.



    Husk at det er en Android telefon!


    Skærmen ser ud som den skal gøre, så har ikke knust den. Det er blot den der sensor, som ikke virker.


    Håber nogle kan hjælpe mig. For har ikke råd til en ny mobil, og gider ikke købe en ny mobil.


    - fjolle


    Ps. Jeg ved godt Hvad forskellen er på garanti og reklamationsret.

  • Prøv det her:
    http://www.hardreset.eu/htc_ta…_reset_soft_reset_en.html


    Quote

    To reset the phone using phone buttons
    1. With the phone turned off, press and hold the HOME and BACK buttons, and then briefly press the END CALL/POWER button.
    2. Press the ENTER button to begin the reset process.


    Det skal lige siges at du på den måde laver et factory reset, altså sletter alt og laver den om til fabriksindstillinger.