Media Center? eller PS3?

  • Hej jeg står lidt og skal til at ha fat i et media center da jeg ikke gider til at brænde mine film ud hele tiden eller have min stationær stående ved tvet... nogen der har nogle ideer til hvad der er den bedste løsning lige nu? er det ps3 eller et andet media center? Det kunne være godt hvis man kunne sætte en harddisc til den. så der kunne være meget plads på den.

  • Er det billigste ikke bare at købe en DVD eller Blueray afspiller afhængigt af hvilket format du køber dine film i ?

  • Altså jeg synes ikke en PS3 kan erstatte et medie center. Så hvis man heller ikke skal bruge den til at spille på (PS3), så er der ikke mange grunde til at købe sådan en.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg ville helt klart også købe en Boxee Box....


    jeg har nemlig også en PS3 og er ikke tilfreds da den ikke kan afspille ret mange formater.....


    Jeg regner med at købe en Boxee her en af de næste dage... en af de fede ting er at den kan afspille film direkte fra ISO format.... Selvfølgelig fra købte DVD'er som er rippet.....


    Klip fra So ein Ding


    Ozeo

  • Det er værd også at kigge efter en WD TV Live, som også æder alle formater.


    Inden der købes er det måske værd at beslutte sig til hvad den skal bruges til - er det "kun" streaming af film fra NAS så er Boxee måske en dyr løsning, skal man derimod bruge andre af dens funktioner som ikke findes i de billigere kasser så kan det være pengene værd.


    En anden der bliver anbefalet flere steder er Dune HD (i forskellige udgaver). Jeg har ikek selv prøvet dem, men de får en del ros.


    /ask

  • Jeg har købt en boxee box til streaming.


    Den er dyrere end f.eks. wd tv live, men der er også mere funktionalitet. Dog har den pt ikke DLNA DMR der ville gøre det muligt at have tv'et slukket, men styre boxee'en fra f.eks. en smartphone. På den måde kan man f.eks. afspille og styre musik, men pt skal man benytte boxee direkte på tv'et og den indbyggede musik afspiller sucks.


    Den funktion har WD TV dog.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hvis du bruger en PS3, kan du på computeren/NAS'en installere PS3 Media Server - så har du ikke problemer med afspille alverdens formater.


    Du skal dog være opmærksom på at en del Bluray film kommer med Sony's Cinavia kopibeskyttelse (google it), som gør at du ikke kan rippe din bluray til pc/NAS og derefter afspille den på PS3'eren. Dette problem gælder for alle medieafspillere der har indbygget Bluray afspiller, da producenten er tvunget til at have Cinavia indbygget som en del af Bluray licensen.



    Boxee Box, WD TV Live og lignende har ikke Cinavia indbygget. Jeg ved dog ikke om der er mulighed for at det kommer senere i en firmware opdatering.



    Jeg bruger WD TV Live Plus, og kan klart anbefale den. Det er superfedt at den er så lille som den er.

  • De kan begge afspille næsten alle formater - så du skal gå efter desgin...


    WD TV Live er lille og diskret, hvor Boxee Box'en er stor og klodset. (dens "skæve" design ser fedt ud, men er ret upraktisk hvis pladsen er lidt begrænset)


    Boxee Box har til gengæld en fjernbetjeng med qwerty, til når du skal søge på musik og andre ting.

  • Udover design er det også værd at kigge på features. Derfor det første OP skal gøre er nok at ligge sig fast på hvad han har brug for / behov for, og derefter se om WD TV har de features eller om der skal "rykkes en klasse op" til Boxee Box'en.


    /ask