bundkort og ram

• hejsa

jeg sidder med et nyt bundkort som er asus p8p67 deluxe http://www.dustinhome.dk/asus-…tcmp=searchProvider_dacsa og problemet er at når jeg kører med 8gb ram 1600 kører det fint MEN når jeg vil sætte et nyt kit i bestående af 4x4 gb ram som er corsair 16gx3m4a1600c9 fryser mit system jeg når aldrig ind i windåse som i øvrigt er win 7 64bit
    nogen er kan hjælpe mig

en anden ting er CPU temp i bios viser den 98 grader :oops: men efter en bios opdatering viser den 88 grader. jeg VED dette passer ikke da mit system kører 100 % og jeg har målt med andre programmer hvor der vises 24 - 28 grader hvilket er fint

Er der andre der kender noget til dette problem og evt. en løsning

• Der kan sagtens være flere ting galt der er skyld i de ting, som du oplever.

Allerførst så er du indehaver at et af de mest fejlbehæftede bundkort, som Asus nogensinde har lavet, tillykke med det.

Har du chekket on netop de 4x4 ram står på listen over kompatible sæt, ellers kan det være skyld i problemet med at systemet ikke vil boote op.

Fejl meldinger i dine temps, kan være en sensor, som er gået i stykker eller ikke har virket lige fra en start af. Eneste mulighed for at få det til at virke er en bios opdatering, hjælper det heller ikke, så bad luck. Ikke at det gør noget overhovedet, da du jo selv er inde på at bruge andre programmer til at finde temps med.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.