Deling af billeder med familie

  • Hej


    Jeg har noget familie rundt omkring på kloden, som jeg gerne vil dele nogle familiebilleder med.


    Jeg tænker noget i retning med noget online storage, hvor jeg uploader mine billeder til min account, og herefter sender et link m/password til de personer der skal have adgang til at logge ind og se billederne.


    En del af disse personer bruger ikke facebook, hvilket ellers havde været den oplagte løsning. ;)



    Nogle forslag og erfaringer?

  • Jeg har altid brugt Imgur, der kan du gøre så kun dem med linket kan se albummet, eller kun den ene bruger (giv navn og kode til dem) kan se dem.
    De komprimerer/skalerer godt nok filer der fylder over 1MB ned til 1MB, men derfor kan det stadig være god kvalitet :)


    Et citat fra siden:

    Quote

    How many images can I upload?
    Infinity. Good luck trying to reach it, you never will.

  • Jeg har altid brugt Imgur, der kan du gøre så kun dem med linket kan se albummet, eller kun den ene bruger (giv navn og kode til dem) kan se dem.
    De komprimerer/skalerer godt nok filer der fylder over 1MB ned til 1MB, men derfor kan det stadig være god kvalitet :)


    Et citat fra siden:


    Cool... Lige hvad jeg skal bruge.
    Har ellers kun fundet diverse steder der enten koster penge, eller er overspammet med reklamer.

  • Nå... Det var ikke lige noget alligevel... ;(


    Det er lykkedes at oprette en profil og uploade billeder... men så stopper legen åbenbart dér.


    Når man opretter et album, og logger ud, er albummet væk når man logger ind igen. Jeg kan ikke slette de billeder jeg selv har uploadet.
    I indstillingerne har jeg valgt secret, så man skal bruge brugernavn og adgangskode for at kunne se billeder. Efter at have klikket rundt på siden, så kan man kigge i indstillingerne igen - og så er den tilbage til Public!


    Det virker ikke skide stabilt. X(




    Edit: Og nu kan jeg ikke engang logge ud. Jeg trykker LOGOUT, bliver redirected til hovedsiden... og er stadig logget ind. :crazyeyes:

  • Plejer selv at bruge Dropbox, lige indtil man overskrider den tildelte plads :)


    Herefter er Flickr.com super fedt og hvis du gider at bruge lidt tid kan du købe noget webhosting og bare smide billederne op på din server evt. med et helt simpelt galleri website tema med Wordpress eller Joomla eller noget.



    :rules:

  • Ja, har kun hørt godt om DropBox, men ville helst finde noget gratis... :T

  • Ja, har kun hørt godt om DropBox, men ville helst finde noget gratis... :T


    Dropbox er gratis med 2 GB, og hvis du ref'er andre kan du få mere... tror det er 256 eller 512 MB per reference.


    Ubuntu One giver 5 GB gratis


    skydrive giver 25 GB så hut jeg hvisker


    Hvis du har hardware eller maskiner lagt til side, så kan du også lave din egen server, det samme hvis du har en NAS.... så er det bare at dele via ftp eller lave et galleri på webserveren...


    Problemet er primært udgifterne ved at have den slags services, de er rimeligt dyre i drift, især på grund af avanceret serverhardware og diskopsætninger (gerne en hel del sikkert RAID hvor en god sjat plads går tabt...)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200