DNS omdirigering til port?

  • Hej Tweak!


    Jeg har et lille problem som jeg tænkte nogen her måske kunne hjælpe med. :)


    Jeg har en minecraft server, hvilket går rigtig godt, og jeg har sat play.battlecraft.dk til at omdirigere til dens IP adresse.


    Nu hvor Bukkit (det system jeg bruger til at udvide serveren) er opdateret, har jeg også en lille arbejds server, som alt bliver testet på inden det køres over på hoved serveren. Her vil jeg gerne have dev.battlecraft.dk til at omdirigere til den. Jeg kan godt få den til at dirigere til maskinens IP, men så dirigerer play.battlecraft.dk og dev.battlecraft.dk til samme sted. Så det duer ikke, jeg vil rigtig gerne vide hvordan jeg kan få play til at dirigere til 87.104.75.140:25565, og dev til at dirigere til 87.104.75.140:25580. Så de skal altså dirigere til samme IP, men forskellige porte.


    Lige nu er jeg kunde hos surftown, hvor jeg har mit webhotel og domæne (battlecraft.dk).


    Hvis der er nogen der ved noget, så skriv venligst tilbage. Eller hvis jeg skal uddybe det mere.


    Mvh,
    papand

  • Det kan du ikke uden en lettere advanceret gateway. Du kan bare i stedet have din alm til at være play.battlecraft.dk, og når du så skal på din dev taster du:
    play.battlecraft.dk:25580 som hostname i Minecraft.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Yep. Brug to forskellige porte til dine to servere og lad din router route portene til de rigtige maskiner.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • SShadows løsning er klart vejen at gå.


    Det andet ville være alt for kompliceret, hvis vi tager udgangspunkt i HTTP, kan man let vise hvordan flowet (ca.) er normalt.


    Browser forespørger DNS server IP adresse på hjemmesiden domæne.tld
    Browser kontakter serveren på IP adressen (hvis ingen port er angivet benyttes der standard port for den givne protokol, port 80 i dette eksempel), forespørger en side, browseren sender i forespørgslen et felt med hvilket domæne den prøver at hente fra.


    Problemet bunder i at en router normalt slet ikke bevæger sig så højt op i stakken af netværksprotokoller, hvor denne information altså findes, en router har sådan set kun en ip adresse og en port.
    Hvis en router skulle kunne gøre det, ville det introducere problemer med hastigheden hvorved der kan routes, fordi alle pakker skal fanges, samles, undersøges og i tilfælde af at der er angivet det rigtige felt, sendes videre til en defineres server.


    Minecraft opererer på samme lag som HTTP (applikationslaget), nu kender jeg ikke dets protokol, så der er endda en mulighed for at det slet ikke er muligt, det forudsætter nemlig at klienten sender en besked der fortæller serveren hvad det er for et domæne den prøver at tilgå.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.