CPU køler

  • Hej Tweakers


    For cirka 2uger siden købte jeg en Corsair H60 Closed Loop CPU køler til min computer derhjemme.
    Jeg har i lang tid været meget utilfreds med at min maskine larmede som bare satan, så jeg købte mit en CPU køler og en GPU køler. GPU køleren er jeg meget tilfreds med, men denne H60 ikke nær så meget.
    Jeg købte den pga min kammerat som lige har bygget sig en ny maskine, anbefalede den på sin overclockede Sandybridge CPU, som køre med meget lav temp i forhold til min CPU og var meget stille.
    Jeg købte sårn en H60, men den kunne bare ikke køle min CPU ned. Den lå konstant med idle temp på 55-60grader i Win og med MAX fanspeed. Jeg skrev til Corsair og de anbefalede at få den byttet da pumpen måtte være i stykker. Det gjorde jeg så og fik en magen til.
    Den synes jeg umiddelbart virkede en anelse bedre end den forrige, men min CPU ligger stadig på idle temp på omkring 47-55grader. Hvilket er lidt lavere end den anden. Dog er den medfølgende blæser MARKANT mere lydløs af en eller anden grund, men stadig ikke stille. Den anden blæser larmede som en raket, hvor denne her bare generelt larmer.
    Den første H60 vil jeg faktisk gå så langt og sige at den kølede ikke bedre end den standard køler jeg havde til min CPU og den larmede lige så meget. Hvis ikke mere.


    Jeg er slet tilfreds med denne CPU køler da jeg for det første havde regnet med at den kølede bedre end min standard køler og var MARKANT mere lydløs. Det er desværre langt fra tilfældet.


    Hvad er jeres erfaringer med "Closed-Loop" vandkølingsmoduler?
    Og hvad mener I jeg burde gøre? Købe en anden blæse kølet CPU køler?


    Mvh Jacob

  • du kan evt. udskifte dem med nogle mere stille blæsere, da Corair's blæsere som kommer med deres Hydro serie ik er kendt for at være low-noise har selv en ven med en H80 kan har os skiftet el. vil skifte blæserne men plads på det kan os gi andre temprature jo.


    men hva består din computer af? kunne da være rart at vide, ellers er det jo lidt svært at hjælpe dig.