Oc e8400

  • Jeg har sådan en ældre e8400 som jeg gerne vil havde oc lidt så jeg ikke behøver at købe ny lige nu.
    Den har været oc til 3,5ghz i langtid. Og gad godt at få den op på 4ghz. Men når jeg sætter den op over 3.6ghz melder den fejl i Prime95 lige med det samme. Jeg har prøvet at sætte volten på core 1,4
    Og fsb til 1778
    da jeg fandt en på youtube som havde fået det til at virke.


    Hvis der er nogen der engang havde samme setup og kunne hjælpe vil jeg sku være rigtig glad. Samme vil BF3 ;)


    E8400
    xfx 780i

  • en e8400 er en dejlig bette sag, hvis altså man har en køler der kan følge med.


    Har du tjekket om dine RAM kan følge ordentligt med?


    har du prøvet at oppe spændingen på andre komponenter (herunder northbridge og PLL)


    hvor høje er dine temps.


    flere specs på dit system?


    er cool n quiet slået fra? (har faktisk stor indflydelse...)


    det kan self også være du bare har fået en mandagschip og at den maxer ved de 3.6GHz... På min e8400 kunne jeg sagtens køre 3.6GHz 24/7 uden at justere for meget, og har været på små 4.2 GHz efter at have leget med BIOS... eneste grund til jeg ikke fortsatte var fordi den ville blive for varm :D


    Din rigtige fsb er på 444 MHz (1778/4, da fsb sender 4 pakker data pr clock), hvilket med din x9 multiplier giver 4 GHz. Smid den først ned på 400 fsb og clock videre op med increments på 3-5 MHz på fsb og se hvor du rammer muren, tjek hastigheder på ALT, også PCI-e porte og SATA porte hvis du kan og sikr dig at de er som de skal...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200