Windows 7 'upgrade version'

  • Hey folkens :)


    Jeg skal købe ny computer og jeg tænker på at købe windows 7 ved siden af :)


    Jeg ser, at der er noget som hedder "Windows 7 Home Premium upgrade version" som man kan købe, og så vidt jeg kan forstå, kræver det at man allerede har windows vista.
    Og det har jeg også, men betyder det så, at jeg FØRST skal installere windows vista på min nye computer og så EFTERFØLGENDE upgradere til windows 7?
    Eller kan jeg gå direkte til windows 7? :/

  • Så vidt jeg kan huske betyder det just at du skal installere vista og så opgradere til Windows 7 hver gang. :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har ikke prøvet med windows 7, men med tidligere udgaver skulle den nye installation bare "smage" på den version man opgraderede fra under installationen. Dvs man lavede en clean installation og så skulle man bare have sin CD/DVD med den gamle version klar til verifikation under installationen.


    /ask