MSI GT780-236NEK Kan maks trække 50 mbit

  • Hej tweak
    En af mine kammerater har for nyligt købt en MSi GT780-236NEK som påstår at skulle have wireless-N teknologi på dens WLAN, problemet er at han har en 111 mbit forbindelse og computeren kan maksimalt trække 50 mbit, hvordan kan det være at den ikke kan trække de 150 mbit som der står hvis man søger efter det netværkskort der sidder i computeren.


    Det trådløse kort er et : Intel Centrino Wireless-N 130 og der ståri specifikationerne på kortet at den kan trække op til 50 mbps. Jeg har testetmed et wireless-n wifi dongle fra føtex til 300kr og der kunne den trække 85 mbps og det er også fair nok men der er da længere fra 111 ned til 50 end der er til 85.



    Jeg har været inde og konfigurere netværkskortet og stillet på alle indstillinger der kunne stilles på samt opdateret WLAN drivers.



    Han havde købt en ASUS N73SV for nogle uger siden hvor der var samme problem og der byttede jeg den i føtex igen og derefter anbefalte jeg ham til at købe denne MSI GT780-236NEK men igen så var dette problem her også.




    Har i nogle gode råd ?




    /// Ripjaws

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

  • well Wifi = crap


    Undgår selv Wifi så meget jeg nu kan.


    Har dog Wifi på min bærbare i stuen, dog kun G (54Mbit) og får max 21Mbit ud af det til mit LAN. Selv om signal styrke er meget høj, ingen andre netværk på samme kanal, der er kun normale små pap vægge i mellem osv. Så Wifi hastigheder skal tages med et seriøst gran salt.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • ved godt at WiFi er noget lårt men han har insisteret på han ville køre trådløs på sin bærbare, så derfor er det han gerne vil have ordnet det så han kan køre så hurtigt på nettet som muligt da han jo henter torrents osv.


    // Ripjaws

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

  • Selvom du køber det bedste fra Intel.. Så vil du stadig ikke få mere end 100mbit ud afdet trådløse.. Det er ikke lavet til ydelse, det er lavet for dovenskabensskyld..


    Ligesom en stationær vs en bærbar.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Han skal ikke regne med at kunne benytte den fulde internet forbindelse.


    Hvis det skal køre hurtigere end det gør nu er det ikke kun den bærbare der skal være i stand det, den trådløse router skal også kunne klare det.


    Som wifi er for tiden, får man bedst performance via triple stream wifi (dvs. "450Mbps"), så der skal købes et triple stream wifi netkort (f.eks. intel 6300) og en router der kan det.
    Men det er ikke sådan lige at udskifte det trådløse netkort, primært fordi laptop fabrikanter som regel ikke har sat det et sted hvor man let kan skifte det ud, men også fordi triple stream wifi kræver 3 antenner, en computer med 150Mbps wifi (dvs. 1 stream) har sandsynligvis kun 1 antenne.


    EDIT: og som nævnt ovenover, så skal han ikke regne med at kunne udnytte sin forbindelse helt ud.


    Kort sagt... glem det, det er spild af tid og penge.


    Hvis det "bare" er fordi han gerne vil udnytte sin internet forbindelse helt ud, så kunne han kigge på at købe en NAS med en torrent klient i stedet, så behøver han heller ikke at lagre sine data på sin bærbare.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().

  • Har også sagt til ham han ikke kommer til at udnytte det fuldt ud, men det han gerne vil er at få det trådløse netkort til at køre så hurtigt som er rimeligt dvs at den ikke maks skal kunne trække 50 mbit men f.eks. 85-90 mbit, hvis man søger efter kortet på intels hjemmeside så skal den kunne trække 150 mbps men det kan den ikke, men hvis det ikke kan lade sig gøre så er det jo bare synd
    han beholder bærbaren anyways =/

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ripjaws
    Har også sagt til ham han ikke kommer til at udnytte det fuldt ud, men det han gerne vil er at få det trådløse netkort til at køre så hurtigt som er rimeligt dvs at den ikke maks skal kunne trække 50 mbit men f.eks. 85-90 mbit, hvis man søger efter kortet på intels hjemmeside så skal den kunne trække 150 mbps men det kan den ikke, men hvis det ikke kan lade sig gøre så er det jo bare synd
    han beholder bærbaren anyways =/


    Hvis han trækker 50Mbps på et singlestream (150Mbps) 802.11n trådløst netkort, så er det mere eller mindre det han skal forvente at få ud af det.


    Det er surt, men sådan er wifi.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Okay det vil jeg sige til ham, jeg kan jo også bare give ham en alternativ løsning med en 300 mbps dongle eller en 600 mbps dongle men det er jo bare åndssvagt, men nuvel han får det at vide at han ikke kan trække mere end 50 mbps og tak for hjælpen ;)


    // Ripjaws

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X