Nyt design på hp
-
-
Kan ikke huske det gamle, men farverne skal passe lidt bedre sammen IMO...
Du kunne også godt gøre IFRAMEN lidt bredere.
Skriftypen der ville jeg nok vælge Verdana eller anden ligende skrifttype.
Link-farverne ... som fx. når man trykker "guide" og der kommer en side frem burde også være en anden farve. En lys farve der skiller sig lidt ud fra baggrunden og derfor er til at læse uden besvær.
Men ellers den da nice.
-
Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Kan ikke huske det gamle, men farverne skal passe lidt bedre sammen IMO...Du kunne også godt gøre IFRAMEN lidt bredere.
Link-farverne ... som fx. når man trykker "guide" og der kommer en side frem burde også være en anden farve. En lys farve der skiller sig lidt ud fra baggrunden og derfor er til at læse uden besvær.
Men ellers den da nice.
Ok, vil jeg lige kigge på
Tak
-
Oprindeligt indlæg af Try-this
Ok, vil jeg lige kigge påTak
Det var så lidt. Det var jeg lige kunne komme med at forslag til "fin-tuninger" ...
-
Kan ikke huske det gamle, men farverne skal passe lidt bedre sammen IMO...Du kunne også godt gøre IFRAMEN lidt bredere.
Men ellers den da nice.
IFRAME er nu 100 pixels bredere
Link-fraven er nu HVID
-
IFRAME er nu 100 pixels bredereLink-fraven er nu HVID
Det hjalp...
Hvad med at stille links op i en frame inde i IRAMEN der er centralt placeret så de kom ind og stod lige (hvor de begynder / ventre justering i framen) ?
Bruger du også CSS (Cascading Style Sheets) til at holde orden på din HP når det kommer til styles ?... Gør det en hel del nemmere og ændre noget... og hurtigere...
-
Det hjalp...
Hvad med at stille links op i en frame inde i IRAMEN der er centralt placeret så de kom ind og stod lige (hvor de begynder / ventre justering i framen) ?
Bruger du også CSS (Cascading Style Sheets) til at holde orden på din HP når det kommer til styles ?... Gør det en hel del nemmere og ændre noget... og hurtigere...
Venstre justering i FRAMEN begynder i venstre side af den store firkant
Kiggede engang på det der CSS, men kune jeg ikke lige finde ud af
-
Venstre justering i FRAMEN begynder i venstre side af den store firkantKiggede engang på det der CSS, men kune jeg ikke lige finde ud af
Jeg menter mere at dine links kom ind i deres egen fram inden i IFRAMEN ... Hvor man så der inde kunne lave teksten venstre justeret imens selv framen var fx. centralt justeret.
Ala det jeg bruger. Jeg bruger dog ikke en frame til at holde teksten inde i midten, men har gjordt det førhen. Nu fortrækker jeg har menuen ude til ventre med dots til at dele det lidt op.
[Blocked Image: http://www.grillrotten.dk/Tweak/HP-GrillRotten.JPG]Ved ikke om du kan få en fornemmelse af hvad jeg mener eller om jeg bare vrøvler..
[Blocked Image: http://www.grillrotten.dk/Tweak/HP-Try.JPG]CSS er nemt .... Lige så nemt som HTML da det jo er det og når man først er kommet ind i det, så kører det.... Syntes du skulle kigge på det og sætte dig lidt ind i det hvis du vil arbejde med HTML-sider. Det gør en verden til forskel når man vil vedligeholde siden / skifte udseende på den ene eller anden måde.
http://www.html.dk/tutorials/css/
Syntes du stadig du skulle finde en anden skrifttype...
PS. Du behøver ikke skrive http://HTTP:// foran dine links på din side. Du kan rent faktisk også undværre www, men det kræver så at www-adressen er "indbygget" i teksten istedet for at man bare har skrevet et link.
Igen ligesom jeg selv fortrækker, men man deler vle ud af sine meninger...
[Blocked Image: http://www.grillrotten.dk/Tweak/HP-GrillRotten2.JPG] -
Her kan du se et exsempel på én af de CSS-sider jeg bruger. Den er jo ikke mere indviklet end HTML generalt er....
BODY {
background-attachment: fixed;
background:white url('') fixed;background-color:#FFFFFF;
background-attachment:fixed;
background-repeat:repeat}font-family : Verdana, Tahoma, Arial;
font-size: 12px;
font-color : #808080;
font-variant: normal;
text-align: left;margin-top: 20px; margin-right: 40px; margin-bottom: 10px; margin-left: 50px;
SCROLLBAR-ON;
SCROLLBAR-FACE-COLOR: #808080;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #808080;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #808080;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #808080;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #C0C0C0;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #808080;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #808080;
SCROLLBAR-BORDER-COLOR: #808080;
{
h0 {font-style: X; font-variant: small-caps; font-weight: bold; font-size: 150px; font-family: verdana; text-align: left; color : #808080}
h1 {font-style: X; font-variant: small-caps; font-weight: bold; font-size: 14px; font-family: verdana; text-align: left; color : #808080}
h2 {font-style: X; font-variant: small-caps; font-weight: bold; font-size: 12px; font-family: verdana; text-align: left; color : #808080}
h3 {font-style: X; font-variant: X; font-weight: bold; font-size: 12px; font-family: verdana; text-align: left; color : #808080}h4 {font-style: italic; font-variant: X; font-weight: normal; font-size: 12; font-family: verdana; text-align: left; color : #808080}
h5 {font-style: X; font-variant: X; font-weight: bold; font-size: 12px; font-family: verdana; text-align: left; color : #808080}h6 {font-style: X; font-variant: X; font-weight: X; font-size: 16px; font-family: verdana; text-align: left; color : #808080}
a:LINK {font-style: normal; font-variant: X; font-weight: bold; font-size: 12px; font-family: verdana; color : #808080; text-decoration : none;}
a:VISITED {font-style: normal; font-variant: X; font-weight: bold; font-size: 12px; font-family: verdana; color : #808080; text-decoration : none;}
a:HOVER {font-style: normal; font-variant: x; font-weight: bold; font-size: 12px; font-family: verdana; color : #000000; text-decoration : none;} -
Kan godt se hva du mener med min sides banner ikke passer så godt sammen med det sidste, sidder lige og tænker over hvordan jeg lige skal løse det
Vil lige prøve at studere det der CSS når jeg får tid for jeg er ikke i tvivl om det er smart
Men jeg fatter hat af den post med css, sidder ikke og kode min hp i html selv, det har jeg DW til.... -
Kan godt se hva du mener med min sides banner ikke passer så godt sammen med det sidste, sidder lige og tænker over hvordan jeg lige skal løse detVil lige prøve at studere det der CSS når jeg får tid for jeg er ikke i tvivl om det er smart
Men jeg fatter hat af den post med css, sidder ikke og kode min hp i html selv, det har jeg DW til....Okey, men hvis der er noget jeg eller andre måske kan hjælpe lidt med, så kan du jo bare sige til.
-
Okey, men hvis der er noget jeg eller andre måske kan hjælpe lidt med, så kan du jo bare sige til.
Jep, havde jeg også tænkt mig *G*
-
Hmm, har et problem...
Se disse to screenshots:
http://www.try-this.dk/problem1.jpg - her er der et banner i toppen, men når jeg så trykker F12 (preview), så kommer dette:
http://www.try-this.dk/problem1,1.jpgHvor bliver banneret af?
EDIT: Har løst problemt... banner er nu ændret
-
Også lige lidt kritik herfra
Alt i alt en pæn og "enkel" side. Måske lidt for enkel efter min smag. Her mener jeg lidt for kedelige farver. Jeg ville også foretrække lidt mere "liv" på siden. Jeg ville måske nok også have et logo el.lign. foroven og lade det hele fylde lidt mere i bredden. Men det er jo en smags sag.
Med hensyn til finjusteringer, så synes jeg at den mørke skrift, godt måtte være lidt lysere. Da den for mig og måske også for andre - er lidt svær at læse. Det flyder lidt sammen, når både baggrund og tekst er mørke.
Ellers okay - :] - lyder det fra den "gamle kritiske brokmaskine". -
Oprindeligt indlæg af bentzin
Også lige lidt kritik herfra
Alt i alt en pæn og "enkel" side. Måske lidt for enkel efter min smag. Her mener jeg lidt for kedelige farver. Jeg ville også foretrække lidt mere "liv" på siden. Jeg ville måske nok også have et logo el.lign. foroven og lade det hele fylde lidt mere i bredden. Men det er jo en smags sag.
Med hensyn til finjusteringer, så synes jeg at den mørke skrift, godt måtte være lidt lysere. Da den for mig og måske også for andre - er lidt svær at læse. Det flyder lidt sammen, når både baggrund og tekst er mørke.
Ellers okay - :] - lyder det fra den "gamle kritiske brokmaskine".Kan godt følge dig i det med logo for oven, men er ikke så hård til det grafiske og det forrige logo passede ihvertfald ikke ind
Det med skriften som flyder sammen, måske er der noget om det, wizzard nævnte det også, men min far, som klagede over skriften på min gamle hp, er godt tilfreds med det nu
- Ville det hjælpe at lave baggrunden hvid i stedet for grå? eller er det den mørkeblå frave der ødelægger det?
"gammel kritisk brokmaskine" eller ej, det var konstruktiv kritik, og det skal bruges