Trådløst netkort DØD ?

  • Jeg har en ældre HP bærbar hvor der er et PC card til for at logge på nettet, hvad den har gjort i 2 år, men i Lørdags stoppede den med at virke på nettet.


    Hvis man laver en ipconfig vil den finde en standart getaway men den kan finde det trådløse net, men efter jeg sluttede den til via lan kabel og lavede en ipconfig /renew kunne den komme på, MEN derefter ville den stadigvæk ikke logge på via det trådløse kort.


    Når MSN laver en rep. af linjen siger den OK til ip men fejler igen med Standart getaway


    Mit spørgsmål er så er det kort dødt ?


    ipconfig /renew virker ikke med det trådløse.

    PC: MSI Z77A-G43, i5-3570K, 16 GB PC3-12800, 2GB 660 GTX Ti, HDD 1 :Corsair force 3 120 GB, HDD 2 :WD 500 GB, 27" Philips 273V/22" Dell, Vista x64.
    Server: i5-3570K,16 GB PC3-16000, 5x3TB WD + 3 x 2 TB WD, Linux
    WDTV HD,250GB XBOX 360 Samsung TAB2 16GB, 300/300 Fiber.

  • Jeg antager at computeren kører windows xp, eftersom du siger at det er en ældre computer.


    Hvilken software bruger du til at styre det trådløse netkort, noget fra fabrikanten af kortet (eller lignende) eller det der er indbygget i Windows?


    Hvad siger denne software omkring forbindelsen til dit trådløse netværk?


    Er computeren ellers opdateret osv. med diverse service packs osv.?


    Hvordan er ip adresse osv. sat for netkortene (både det trådløse og det kablede), har du selv indtastet nogle oplysninger(statisk) eller har du sat dem til at bruge DHCP (dynamisk)?


    Grunden til at det er relevant, er at windows plejer at give problemer, hvis den tror den har kontakt til to (eller flere) gateways på én gang.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Jeg antager at computeren kører windows xp, eftersom du siger at det er en ældre computer.


    Hvilken software bruger du til at styre det trådløse netkort, noget fra fabrikanten af kortet (eller lignende) eller det der er indbygget i Windows?


    Jeg har både brugt det fra Ralink og så windows men den logger på netværket men ikke på nettet.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Hvad siger denne software omkring forbindelsen til dit trådløse netværk?


    Den logger på, og har prøvet med 3 forskellige trådløse netværk


    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Er computeren ellers opdateret osv. med diverse service packs osv.?


    PC er opdateret, både med drivers og Service packs


    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Hvordan er ip adresse osv. sat for netkortene (både det trådløse og det kablede), har du selv indtastet nogle oplysninger(statisk) eller har du sat dem til at bruge DHCP (dynamisk)?


    Der er ikke tastet nogle oplysninger ind, så den kører 100% standard

    PC: MSI Z77A-G43, i5-3570K, 16 GB PC3-12800, 2GB 660 GTX Ti, HDD 1 :Corsair force 3 120 GB, HDD 2 :WD 500 GB, 27" Philips 273V/22" Dell, Vista x64.
    Server: i5-3570K,16 GB PC3-16000, 5x3TB WD + 3 x 2 TB WD, Linux
    WDTV HD,250GB XBOX 360 Samsung TAB2 16GB, 300/300 Fiber.

  • Jeg ved godt det ikke er sikkert er det er samme problem.
    Men jeg havde en der heller ikke ville en skid , lige pludseligt , prøvede alt også med PMCIA kort , virkede heller ikke.
    Så var jeg klar over at problemet var windows.
    En helt ny install og det virkede igen.
    Og gjort siden.




    SMLDK