Valg 2011 - Hvad stemte du?

  • Overskriften siger det meste, men er nysgerrig efter hvad folk stemte og skriv gerne hvorfor du stemte det du gjorde!
    Husk at tråden går efter hvad du rent faktisk har valgt og ikke intentionerne før du vælger.


    Selv valgte jeg Det Radikale Venstre (brevstemte for en uge siden, da jeg ikke var sikker på at være hjemme). Grunden var at jeg ønsker noget økonomisk ansvarlighed i en evt. kommende rød regering.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • tja jeg stemte ventstre, så lige nu sidder jeg og kigger på boligsider hvem der skal sælge mit hus, så kan jeg sku flytte til tyskland indtil der kommer styr på det igen


    sådan noget pis

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Jeg tror nu ikke det bliver så slemt. De får nok vores udlandsgæld op i den tid de får ved magten.


    Men Det Radikale Venstre har fået et rigtig godt valg og er blevet det 2. største parti i den nye regering og de er i en gunstig rolle. De har mulighed for at kræve ret stor indflydelse for at danne regering, og får de ikke nok kan de sige at de ikke kan forhandle regeringsgrundlaget på plads, hvorefter det står dem frit for at danne regering med blå blok.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jst


    +1 til holdningen. Vælger nok et andet land, og stemte Konservativ......


    +1 . Stemte venstre i mangel af bedre.


    Nu er det da helt sikkert at jeg tager til udlandet og arbejder når jeg er færdig med min uddannelse om 8 mdr. Hvor er det også synd at det er blok-politik og ikke parti vs. parti. Venstre vandt jo det her valgt stort og fik flere mandater end i 2007.


    Næste afstemning er hvilket land man så vil flytte til. Jeg skal personligt selv i gang med en undersøgelse af hvor dem der tjener meget og derved er "rige", stadig får lov til at beholde deres penge til eget forbrug. Og hvor velfærden faktisk er i orden med langt færre offentlige ansatte.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jlindberg
    Heldigvis er der ingen der holder på jer, så i kan frit rejse ..


    Jeg er personligt mere end tilfreds med en rød regering ... det var det bedste der overhovedet kunne ske


    tak skal du ha, nu har jeg det meget bedre nu hvor jeg kan rejse med din tilladelse


    husk at der så er lidt færre penge i røde kan smide ud på tant og fjas når jeg tager min top skat med :oops:

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Ja du er dygtig ...


    min tilladelse? i lol'd ..


    Jeg sagde bare du frit kunne rejse


    Og jeg er bestemt fuldstændig ligeglad om du smutter med din topskat eller ej .. Det rager mig en skid, så skal jeg i det mindste ikke høre på dig eller vide at du stadig opholder dig i danmark .. Kan du ikke tage til et sted langt væk ?

  • wau gør det lidt mere personligt lol :cheers:

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Lad os lige holde tonen i denne tråd på et ordentligt niveau folkens, der skal være plads til alle her.
    :rules:



    Og til topic:
    Jeg stemte Enhedslisten.
    Hvorfor? Fordi man kunne hente en valg app til mobilen som gang på gang gav mig det resultat.
    Er ikke specielt engageret i politik, men tænkte at det var bedre at stemme på noget man tilsyneladende var enig i, end slet ikke at stemme / stemme blankt. Så må vi så se om det bliver en fejl eller ej. :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Tak for på så fornem vis, at have gjort mig endnu mere sikker i, at det var på tide vi kom af med de borgerlige.


    Lige så snart tingene går en lidt imod, stikker man halen mellem benene, og smutter ud af landet! Fy for satan! I vil jo tilsyneladende kun Danmark når tingene går jeres vej, men er ikke parat til at kæmpe for at vi bibeholder et land vi kan være stolte af, når det bliver lidt svært!
    Hvis man smutter bare fordi der kommer en regering med en anden ideologi en ens egen, er man jo ikke interesseret i demokrati, men i bare at få sin vilje og trække det ned over hovedet på resten af samfundet. -det kaldes også diktatur. Så smut i en tur Hviderusland eller lign, hvis det er det styre i ønsker.


    Heldigvis er disse typer i mindretal, og vi kan stadig være stolte af vores land og vores samfund ...også i morgen!

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Hold nu lige en ordentlig tone folkens!



    Du burde ikke være ligeglad med hans topskat. Den nye regerings økonomiske politik er afhængig af at de folk, der yder mest skal yde endnu mere. Hvis folk med høje lønninger (eller bare generelt folk med lønninger) rykker til udlandet mister Danmark indtægter.


    En anden del af finansieringen er de omdiskuterede 12 minutter, men det er meget tvivlsomt om de overhovedet kan få gennemført det.
    For det første er det umuligt at gennemføre det så længe der mangler jobs og det kan man ikke helt vide om det er de næste 2 eller 10 år.
    For det andet har de sagt at de vil gennemføre det ad frivillighedens vej, men spørger man danskerne ønsker de ikke at arbejde længere. Så jeg ser to muligheder. Enten skal danskerne tvinges til de 12 minutter (løftebrud) eller også må de opgive de 12 minutter.
    Jeg går faktisk ind for at danskerne arbejder længere når der er brug for det. Bare i en anden model. F.eks. at man indfører et fleksibelt arbejdsmarked, hvor vi arbejder flere timer ved mangel på arbejdskraft og omvendt mindre ved stor arbejdsløshed. Derved kan man langt hen ad vejen "afskaffe" arbejdsløshed. Om de reelt er muligt tvivler jeg lidt på (det kræver ihvertfald en helt anderledes struktur i det danske arbejdsmarked), men det er en ide jeg har leget lidt med.


    Som jeg ser det får de meget svært at gennemføre deres politik og det kan vælte dem før tid. Noget af det der kan redde regeringen i første omgang er rent faktisk den håndsrækning, der kommer fra den afgående regering i form af efterlønsreformen som formentlig bliver gennemført snart.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric
    Tak for på så fornem vis, at have gjort mig endnu mere sikker i, at det var på tide vi kom af med de borgerlige.


    Lige så snart tingene går en lidt imod, stikker man halen mellem benene, og smutter ud af landet! Fy for satan! I vil jo tilsyneladende kun Danmark når tingene går jeres vej, men er ikke parat til at kæmpe for at vi bibeholder et land vi kan være stolte af, når det bliver lidt svært!
    Hvis man smutter bare fordi der kommer en regering med en anden ideologi en ens egen, er man jo ikke interesseret i demokrati, men i bare at få sin vilje og trække det ned over hovedet på resten af samfundet. -det kaldes også diktatur. Så smut i en tur Hviderusland eller lign, hvis det er det styre i ønsker.


    Heldigvis er disse typer i mindretal, og vi kan stadig være stolte af vores land og vores samfund ...også i morgen!


    :9xo nemlig ja!

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit


  • Du har da kun stemt på Enhedslisten pga. Johanne Schimdt-Nielsen. Hun er da lidt træk ;)


    (Hvilket faktisk er imod Enhedslistens ideologi. For her skal alle være lige og ingen må bestemme mere end andre; Kommunist-like)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king


    Du har da kun stemt på Enhedslisten pga. Johanne Schimdt-Nielsen. Hun er da lidt træk ;)


    (Hvilket faktisk er imod Enhedslistens ideologi. For her skal alle være lige og ingen må bestemme mere end andre; Kommunist-like)


    Jeg vil tro at Pernille Skipper også er kommet ind (også en fræk pige).


    Men derudover så er der vist ingen tvivl om at det er Johanne, der har trukket det parti op. Desuden er selve måden partiet er drevet på og noget af deres politik jeg er meget enig i (og noget af deres politik er helt hen i vejret). Den anstændighed og integritet, de udfører deres arbejde med er noget som ALLE de andre partier godt kunne lære noget af.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Vi får højest sandsynligt ikke skattestigninger så længe de Radikale også er med i deres regering. I det hele taget tror jeg ikke der bliver gennemført ret meget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af redrolf
    For at citere Harry Potter/Brian Mikkelsen: Folk ville se nogle nye ansiget.
    Tror meget af grunden til regeringsskiftet ligger i det.


    det tror jeg helt sikkert også.
    Jeg syns det virket som om intet skete mere, Jeg tror der var "brug" for nogle nye ansigter og meninger.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Desuden er selve måden partiet er drevet på og noget af deres politik jeg er meget enig i (og noget af deres politik er helt hen i vejret)


    Det kan være, at jeg har misforstået dig, men er du tilhænger af, at folketingsmedlemmerne afleverer alt over 22.000 kr. af deres løn til partiet som en partiskat, fordi alle i Enhedslisten skal tjene det samme?