Dårlig lydkvalitet gennem PC højtalere (PS3)

  • Efter at have koblet min PS3 til min PC skærm og med lyd via Hvid og Rød fra et scart kabel og konverteret det til minijack til min pc, så er lyd kvaliteten blevet ekstremt ringe.


    Det skratter selvom jeg skruger helt ned for volume i windows. Nogen forslag på hvorfor? Lyden var fin da jeg havde min PS3 til TV med TV lyd, altså udenom min PC.


    Kan det være drivers?

  • Det så ud til at blive meget bedre når jeg skruer ned på "1" i "level" under options til "Line in" er det ikke lidt underligt at der skal skrues så langt ned?

  • man kan ikke skrue ned for lyden via xmb menuen, har ledt efter den indstilling en del, da jeg har min ps3 koblet direkte på mine pc højttalere.


    Af samme grund kan jeg konkludere at lyden ikke er forstærket fra konsollen af


    mit setup er næsten det samme som Hardstyler's, på nær at phonostikkene konverteres til minijack og sidder til højttaleren i stedet. Ingen problemer her.


    Hvad jeg kan anbefale er simpelt hen at lege med PS3'ens lydindstillinger indtil et fornuftigt resultat er opnået, alternativt kan det være converteren der er bugged...


    tjekker loge mine indstillinger og kommer tilbage...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Hvad mener du med lydindstillingerne på PS3en? det eneste jeg umiddelbart kan vælge er hvilket kabel der er brugt, og der vælger jeg jo den der "Scart /multi"


    Det jeg syntes er lidt specielt er, at hvis jeg i windows under "line in" har Volume skruet op, så viser den lille grønne bar i siden at der er FULD SKRALD på selvom der kommer lidt lyd. Det er som om den "kunstigt" skruer vildt højt op for lyden, selvom den lyd der kommer ud er lav.


    Hvis jeg derimod ændre volume level til 1 og skruger højt op på mine højtalere, så er lyden væsentlig bedre. Selvom det er højt.


    Håber det giver lidt forståelse og mulighed for problem løsning :)