Hvad stemmer du til folketingsvalget?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xt0m


    Som eventuelt alternativ er der et lille program på AppStore, kaldet "valg 2011", som både har de generelle oplysninger om f.eks. mærkesager, men også giver mulighed for en såkaldt partitest, så man kan se hvilke partier man er mest enig med. Kan anbefales :)


    Jeg fandt også lige app'en til android og det er en udmærket måde at få introduktion til de forskellige partier på. Med hensyn til tests så mener jeg kun de er et svagt fingerpeg. Jeg tog selv en i går (tror nok det var på JyllandsPostens hjemmeside) og det viste sig at jeg var lige omkring 50% (nogle lidt over og nogle lidt under) enig med 4 eller 5 forskellige partier.
    Desuden er spørgsmålene ikke så sort/hvide i virkeligheden som de fremstår i testene.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • @X3N4T3: Det bedste du kan gøre for at finde ud af hvor du står politisk, er at følge lidt med til hverdag, IE se min en nyhedsudsendelse om dagen. Det er selvfølgelig lidt sent, men gå igang nu, så er du "klar" næste gnag der er valg. Den bedste måde at finde ud af hvem man er mest enige med, er ved at finde ud af hvilken politik de fører, når der IKKE er så meget spotlight på dem ;)
    Mht dette valg, så tag et par af de nævnte tests, og gå ind på partiernes hjemmesider og læs lidt der.


    Selv stemmer jeg radikalt denne gang. Rød bloks økonomiske politik kommer ikke til at hænge sammen uden den tilbagetrækningsreform, og samtidig stinker den nuværende regering langt væk af magtfuldkommenhed, så de skal ud. Det efterlader jo så kun de radikale. Så må vi se om fire år om de røde skal ud igen, eller om de skal blive siddende. (Ligger normalt og svinger fra CD<->S politisk)

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.



  • Jeg mener ikke jeg gav min mening til kende. Jeg konstaterede blot, at man lovede en ting og gjorde en anden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden


    Jeg mener ikke jeg gav min mening til kende. Jeg konstaterede blot, at man lovede en ting og gjorde en anden.


    Jeg kender ikke selv til de udtalelser, men formentlig har hun ment at han skulle betale dansk skat såfremt han var forpligtet til det, hvilket er en selvfølge. Man skal også huske på at hun var trængt op i en krog af en dansk presse der i højere og højere grad udviser en dårlig adfærd og som hurtigt kan koste en politiker karrieren (se for eksempel Lene Espersens feriesag).

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Den danske økonomi gik frem med en procent i andet kvartal og bevægede sig dermed ud af recession, viser nye tal fra Danmarks Statistik.Faktisk har man også revideret tallet for første kvartal, som nu udviser en lille vækst på 0,1 procent. Dermed har økonomien slet ikke været i recession, der er tilfældet, hvis man har negativ vækst to kvartaler i træk.I andet kvartal blev en lille nedgang i det private forbrug mere end opvejet af stigninger i det offentlige forbrug og investeringer, viser BNP-opgørelsen.- Dagens tal stemmer efter vores vurdering fint overens med det billede, vi har haft af dansk økonomi - en økonomi med udfordringer, men ikke en økonomi, som er ved at falde fra hinanden, hvilket man ellers godt har kunnet få indtryk af ud fra debatten, siger Steen Bocian, cheføkonom i Danske Bank.


    YAY :D det betyder jo bare at rød bloks skræmmekampagne er noget pjat.


    Økonomi- og erhvervsminister, Brian Mikkelsen (K), glæder sig over, at Danmark er ude af recession, og han understreger, at det først og fremmest skyldes regeringens ansvarlige økonomiske politik.- Det er positive tal, der viser, at vi har lagt den rigtige kurs for dansk økonomi både på kort og langt sigt, konstaterer Brian Mikkelsen.


    Det hele er taget fra en arktikel på EB: http://www.bt.dk/danmark/dansk-oekonomi-er-ude-af-recession


    Jeg ryger på venstre igen, gider ikke højere skatter og låne penge HAHA!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk


    YAY :D det betyder jo bare at rød bloks skræmmekampagne er noget pjat.


    Ja, juhuuuu... En vækst på hhv 0.1% og 1% så er der jo slet ikke noget galt med økonomien :crazyeyes:


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Ja, juhuuuu... En vækst på hhv 0.1% og 1% så er der jo slet ikke noget galt med økonomien :crazyeyes:


    /ask


    ok så hvad er egentligt din pointe? skræmmekampagne :$ for ja, vi har det så dårligt i danmark at vi skal arbejde 12 min ekstra, betale højere skatter, endnu højere skatter for firmaer, låne penge af udlandet for at fremme vækst, Helle´s børn i privatskole, danmarks børn ud af privatskole, Helle´s mand skal ikke betale skat i dk, og lad os alle leje bil i Tyskland.
    For ikke at forglemme at betalingsringen om KBH kommer til at koste 1000kr for Københavnerne.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk


    ok så hvad er egentligt din pointe? skræmmekampagne :$ for ja, vi har det så dårligt i danmark at vi skal arbejde 12 min ekstra, betale højere skatter, endnu højere skatter for firmaer, låne penge af udlandet for at fremme vækst, Helle´s børn i privatskole, danmarks børn ud af privatskole, Helle´s mand skal ikke betale skat i dk, og lad os alle leje bil i Tyskland.
    For ikke at forglemme at betalingsringen om KBH kommer til at koste 1000kr for Københavnerne og rammer de fattigste hårdest.

  • Stemmer Rød. Vi er en børnefamile og har fået mindre penge imellem fingerne og så kan jeg simpelthen ikke udstå vores lille dværg af en statsminister. Nej lad os få en dame til magten så må det kvindlige køn se om det kan gøre noget ved tingen som de jo blære sig med hele tiden:D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Waskus
    Stemmer Rød. Vi er en børnefamile og har fået mindre penge imellem fingerne og så kan jeg simpelthen ikke udstå vores lille dværg af en statsminister. Nej lad os få en dame til magten så må det kvindlige køn se om det kan gøre noget ved tingen som de jo blære sig med hele tiden:D


    En kvinde ved roret vil passe mig fint, men hun skal hedde Margrethe Vestager (og helst i samarbejde med V og K). Min tiltro til Helle er ikke særlig stor.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Blå har fået betalt hvors gæld,som rød har haft lavet,og nu vil de til magten igen,og lave mere ? hvem skal betale for den fest ? vi og hvors børn.
    nej tak til rød
    sider i eget hus,så jeg skal ikke stemme rød ?ikke mere i skat siger de,nej men så får vi det på en anden måde?grøn afgift :crazyeyes:
    rød vil havde busser/tog,jeg er til bil.
    skulle jeg betale for mig og min familie en tur in til byen,ville det koste 70,- den ene vej med bus,jeg skal også den anden vej,prøv at lægge det sammen på en hel md :$
    det kan man sku holde meget bil for,flere gønne afgifter vil de også havde her.
    så det kan aldrig blive rød,kunne ellers godt til tider ville vælge rød,men der hvor de sætter ders penge/skaffer dem fra,vil jeg ikke være med til


    blå holder tilbage med penge,pa alt den fnider der er ude i verden,så i morgen tv i morges,der kunne man høre hvor farligt det ville være,at få rød til magten.man skal også tænke længer en lige på sig selv,der er jo også børn i hvors del af verden.

  • i 2001 da VK kom til magten havde vi et statsligt overskud på omkring 40 milliarder og nu er det på over minus 20 milliarder (ja vi havde/har finanskrise), men at tale om en masse gæld der er fremprovokeret af rød blok og betalt af af blå er direkte usandt/forkert.


    Desuden er det nemt at se hvor mange herinde der kun lige følger med i hvad TV2 viser og BT skriver, når fokus kommer over på sager som Stephen Kinnock, der ikke har skattepligtig i DK, skal betale skat her? Følg nu lige lidt op på det I hører og læser inden I spyr en masse ting ud, der tydeligvis ikke holder.
    Det samme med Espersens rejser, hvor det faktisk viste sig at hun ikke var fraværende ved flere møder end alle de tidligere udenrigsministre har været.


    Kan godt være at det er selektivt at visse/mange medier ikke kommer med opfølgninger på sagerne/sætter fokus på, når der ikke er sensationsmateriale i det, men det er jeres "pligt", som indbyggere i et højteknoligisk/oplyst land, at vide hvad I taler om, inden I åbner munden.


    Det er jo PRÆCIS dette, der er problemet med mange af debatterne/diskussionerne af dansk politik - der er ikke politik i det, men populisme og sensationsnyheder - så skal vi ikke prøve at gå lidt i front og lade være med at køre efter lyden af deres sækkepibe?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Er det en diagnose du har, eller er det bare det sædvanlige nonsens fra blå blok ;)


    :clap: :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate