Alternativ køling af GTX275..

  • Så Tweakers..



    Nu har jeg gjort et fund som jeg nu vil dele iblandt jer andre..



    Jeg har et GTX275 XXX Edition fra XFX som er en smule over stock clocks som jeg har haft i 2 år..



    Til at starte med gik det fint med Temps.. 40 grader i Idle og 70-80 grader i Gaming (Crysis)



    Men det seneste år og efter meget støv (gik jeg ud fra) blev kortet langsomt varmere og varmere..



    Så her igår.. fandt jeg en website med en gut fra USA der simpelhen tog sit GTX260, Skilte det ad og rensede hele møget, men istedet at sætte 2x 80mm blæsere direkte på køleblokken..


    Link: http://www.overclock.net/air-c…dropped-my-gtx-260-a.html



    Jeg gjorde det samme, rensede køleblokken og nyt kølepasta og efter alt var samlet tog jeg 2 gamle 80mm Blæsere fra mit oldgamle kabinet.. de er på 2400rpm så det passede perfekt..



    Stripsede dem fast og satte dem til bundkortets 3 pin stik..



    I idle ligger jeg nu på 45 grader og i gaming 60-78 grader.. (Crysis 2 - 1920x1080 med gamer indstilling)..


    Kortet i sig selv er nu højere med de 2 blæsere så ialt er det nu ca. 5 cm højt.. men jeg har nu plads til det..



    Jeg vil lægge billeder op når jeg er hjemme fra arbejdet af, men jeg er helt vildt glad over resultatet og faktisk er kortet nu mindre larmende end stock køleren på reference designet.. den lød jo fandme som en Turbine.. :D



    Så håber at linket hjælper folk som det har hjulpet mig..



    God modding fremover :)

    ---------------------------------------------------------------------
    Gennemsigtigt plexiglas kabinet skal over styles nu.. :)